تیتر اخبار | < بایگانی
آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس تفسیر:
«قرآن» تمام ادیان آسمانی را در زمین تثبیت کرد
آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس تفسیر بیان داشتند:
اگر جامعه اهل تقوا باشد از هر خطری نجات می‌یابد
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی تبيين كرد:
فلسفه حج و تبیین نسبت این عمل عبادی با انسان مدرن و امروزی
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس اخلاق:
اگر کسی اهل استقامت باشد، خداوند روزی او را تأمین می کند
حضور آیت الله العظمی جوادی آملی در حرم مطهر امام خمینی(س)؛
امام راحل پیام قرآن، عترت و اسلام را به جهانیان منتقل کرد
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی‌آملی:
نمایشگاه کتاب می‌تواند ارتباط مولفان را با مخاطبان توسعه بخشد
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی مراسم افتتاحیه کنگره بین...
نظریه عقلانیت وحیانی، سامانه معرفتی برای تولید علوم دینی، حوزوی و دانشگاهی
اثری ارزشمند از آیت الله العظمی جوادی آملی:
کتاب «امامت؛ منشأ حیات خردمندانه بشر» در نمایشگاه کتاب تهران
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در نشست علمی مطرح کرد؛
رابطه جهان بینی الهی با نظریه علم دینی/ نقش علم دینی در تمدن سازی

دیگر اخبار
فقر اخلاقی، از عوامل مهم گسترش معضلات اجتماعی است/آبادانی مرزها، نقش به سزایی در جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور دارد

فقر اخلاقی، از عوامل مهم گسترش معضلات اجتماعی است/آبادانی مرزها، نقش به سزایی در جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور دارد

تبیین نقش انسان در ذلّت و عزّت خود

تبیین نقش انسان در ذلّت و عزّت خود

قرآن کتابی است که برای عاملِ حیّ حاضرِ متکلم است/ همواره حضور خدا را احساس کنید و سوالات خود را از او بپرسید

قرآن کتابی است که برای عاملِ حیّ حاضرِ متکلم است/ همواره حضور خدا را احساس کنید و سوالات خود را از او بپرسید

بهترين هجرت اين است که انسان در حوزه درون خود از كمال به اكمليّت هجرت كند

بهترين هجرت اين است که انسان در حوزه درون خود از كمال به اكمليّت هجرت كند

قدردانی آیت الله العظمی جوادی آملی از خدمات ستاد اربعین

قدردانی آیت الله العظمی جوادی آملی از خدمات ستاد اربعین

وقف عبادت ويژه‌ای كه مايۀ تصديق ايمان واقف است

وقف عبادت ويژه‌ای كه مايۀ تصديق ايمان واقف است

نمایشگر دسته ای مطالب

شناسه : 8524953
آیت الله العظمی جوادی آملی:


پایگاه اطلاع رسانی اسراء: پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی در پانزدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه، اظهار داشتند: اولين حرف را در حوزه بايد قرآن بزند، شما قرآن‌پژوهان در مشهد و منظر قرآن كريم هستيد، قرآن كريم هيچ معادلي غير از عترت طاهرين ندارد هر روايت و درايتي كه در جهان عرضه شود بايد به پيشگاه قرآن و عترت باشد.

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: همزمان با سی و ششمین سالگرد ارتحال حضرت علامه طباطبایی(رضوان الله تعالی علیه)، پانزدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه، با سخنرانی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در بیت شریف حضرت علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی در این همایش اظهار داشتند: اولین حرف را در حوزه باید قرآن بزند، شما قرآن‌پژوهان در مشهد و منظر قرآن كریم هستید، قرآن كریم هیچ معادلی غیر از عترت طاهرین ندارد، هر روایت و درایتی كه در جهان عرضه شود باید به پیشگاه قرآن و عترت باشد.

ایشان در تبیین رسالت اساتید تفسیر قرآن کریم ابراز داشتند: باید توجه داشت که عترت، معادل قرآن است و نه روایت؛ هم مرحوم كلینی هم دیگر محدّثان نام‌آور امامیه هر دو طایفهٴ نصوص را نقل كردند، خواه نصوص علاجیه، خواه نصوصی كه معارض ندارد، فرمودند هر چه از ما نقل شده است بر قرآن عرضه كنید چون به نام ما دروغ می‌گویند! ولی به نام قرآن كریم دروغ گفتن ممكن نیست. بله، اگر كسی در محضر امام باشد امام(ع) مطلبی بفرماید به هیچ وجه نیازی به قرآن نیست، چون او خودش قرآن ناطق است. اگر روایتی قطعی بود، نیازی به عرضه ندارد و اگر قطعی نبود چه اینكه بسیاری از نصوص ما این‌طور است شما نایبان امام، بزرگان ما، كه دین امروز به دست شما زنده است اوّلین كار شما حفظ قرآن، رسالت قرآن، تنظیم قرآن، تفسیر قرآن و عرضه هر روایت و درایت بر قرآن كریم است.

معظم له اذعان داشتند: برخی به این نتیجه رسیدند كه معاذ الله محمدیت(ص) مثل مسیحیت است! انجیلِ فعلی جزء تقریرات درس مسیح است، سالیان متمادی از مسیح گذشت بعد اینها را نوشتند، این الفاظ هیچ ارتباطی با مسیح ندارد! اما برخی گفتند قرآن مثل این است. مگر این اناجیل چهارگانه وحی است؟! اینها جزء تقریرات درس مسیح است.

ایشان با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه السلام، بیان داشتند: یك بیان نورانی امام رضا(ع) دارد در احتجاجات مرحوم طبرسی آمده كه كسی گفته عیسی(ع) این‌چنین می‌گوید، فرمود آن عیسایی كه این‌چنین می‌گوید «أنا كافرٌ بعیسی» كه این‌چنین می‌گوید، عیسایی كه مثل پیغمبرِ ما حرف می‌زند ما او را قبول داریم. این عیسای الهی، روح‌الله در پیشگاه ذات اقدس الهی عبدِ محض است، این عبدِ محض كه ذات اقدس الهی او را در دوران كودكی به كلام مسلّح كرد كه تكلّم او معجزه است نه كلامِ او، آن كلامی معجزه است كه قرآن باشد، تكلّم او كه در مهد گفت: ﴿انّی عبدالله﴾ این تكلّم، معجزه است نه كلام، آن كلامی كه احدی توان آن را ندارد كه مثل آن را بیاورد، قرآن است.