تیتر اخبار | < بایگانی
در سالن همایش های بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:
آئین رونمایی از کتاب «تحریر الاصول» برگزار شد
آیت الله العظمی جوادی آملی در نشست دوره ای اساتید سطوح عالی حوزه:
تبیین نقش مرجعیت و حوزه های علمیه در مسائل سیاسی و اجتماعی
آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس تفسیر:
«قرآن» تمام ادیان آسمانی را در زمین تثبیت کرد
آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس تفسیر بیان داشتند:
اگر جامعه اهل تقوا باشد از هر خطری نجات می‌یابد
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی تبيين كرد:
فلسفه حج و تبیین نسبت این عمل عبادی با انسان مدرن و امروزی

دیگر اخبار
عقل وحیانی باید در حوزه حرف اول را بزند/ در حوزه ی مهدویت باید بیش از پیش به علم کلام توجه شود

عقل وحیانی باید در حوزه حرف اول را بزند/ در حوزه ی مهدویت باید بیش از پیش به علم کلام توجه شود

اگر با داشتن سرمایه هایی چون قرآن و عترت، نتوانیم کشور را آباد کنیم، حقیقتاً مسئولیم/هرگز در حفظ بیت المال از خود رفع مسئولیت نکنیم

اگر با داشتن سرمایه هایی چون قرآن و عترت، نتوانیم کشور را آباد کنیم، حقیقتاً مسئولیم/هرگز در حفظ بیت المال از خود رفع مسئولیت نکنیم

موظفیم زندگی را با محبت الهی و احسان به خلق خدا به سر ببریم

موظفیم زندگی را با محبت الهی و احسان به خلق خدا به سر ببریم

بداخلاقی و غارتگری فرهنگی، غده بدخیم جهان کنونی است

بداخلاقی و غارتگری فرهنگی، غده بدخیم جهان کنونی است

هرچه حوزه مستقل تر باشد نظام قوی تر است

هرچه حوزه مستقل تر باشد نظام قوی تر است

نام آورانی که زمینه ظهور فیض خدا را در جامعه زنده نگاه می‌دارند!

نام آورانی که زمینه ظهور فیض خدا را در جامعه زنده نگاه می‌دارند!

نمایشگر دسته ای مطالب

شناسه : 9891612
آیت الله العظمی جوادی آملی:


پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس تفسیر خود به تفسیر آیات ابتدایی سوره مبارکه مجادله پرداختند: اگر دین را برداریم اخلاق ضامن اجرا ندارد، لذا هر جا مسئله احکام الهی و اخلاق الهی و حقوق الهی مطرح می شود خداوند جریان معاد را ذکر می‌کند برای اینکه این ضامن اجراست.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس تفسیر خود به تفسیر آیات ابتدایی سوره مبارکه مجادله پرداختند و اظهار داشتند: ضامن اجرای احکام و حِکَم الهی، اعتقاد به مسئله معاد است، چون اگر معاذالله معادی در کار نبود، انسان بعد از مرگ مسئول نبود.

ایشان ادامه دادند: در قرآن آمده است این طور نیست که مسلمان و غیر مسلمان یکسان باشند: ﴿أَ فَنَجْعَلُ الْمُسْلِمِینَ كَالْمُجْرِمِینَ﴾؛ اگر معاذالله بعد از مرگ خبری نباشد، هر دو می‌شوند معدوم و در حال عدم، فرقی بین مؤمن و کافر نیست. در نشأه عدم، وقتی اینها نیستند، وقتی پوسیدند و نیست شدند، دیگر نمی‌شود گفت به یکی پاداش می‌دهند و به یکی کیفر! قهراً در این حالت، کافر و مؤمن، عادل و ظالم، می‌شوند یکی.

معظم له ابراز داشتند: پیام قرآن کریم این است که خوب و بد، ظالم و عادل، مؤمن و کافر یکی‌ نیستند. عالم، پوچ، باطل و بی‌هدف نیست؛ ﴿أَ فَنَجْعَلُ الْمُسْلِمِینَ كَالْمُجْرِمِینَ﴾ یک حساب و کتابی هست! و اعتقاد به معاد، ضامن اجراست. اخلاق هم همین طور است. اگر اعتقاد به معاد را معاذالله بردارند یا تضعیف بشود، اخلاق ضمانت اجرا ندارد. برای چه آدم خوبی باشد؟ برای چه اگر مالی به دست او آمده نگیرد؟ برای چه او مواظب چشم و گوشش باشد؟ چرا لذت نبرد؟ مسئله معاد تنها عامل ضامن اجرای اخلاق است؛ البته معاد به مبدأ برمی‌گردد.

آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به آیات قرآن کریم ادامه دادند: اگر دین را برداریم اخلاق ضامن اجرا ندارد، لذا هر جا مسئله احکام الهی و اخلاق الهی و حقوق الهی مطرح می شود خداوند جریان معاد را ذکر می‌کند برای اینکه این ضامن اجراست.