تیتر اخبار | < بایگانی
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی:
آیت‌الله هاشمی، در هر موقعیتی بر اعتدال، تأکید داشت
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی:
وحی را به عنوان منبع اصیل معرفتی باور کنیم
همزمان با آئین رونمایی از دو کتاب «فطرت» و «معاد»؛
پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه
شاخصه های برتری رسول اکرم بر پیامبران(3)؛
دو ویژگی خاص پیامبر گرامی اسلام(ص)
آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس اخلاق بیان داشتند:
جامعه جاهلی گرفتار عمل به گمان و تبعیت از هوای نفس است
به مناسبت 24 آبان ماه، روز بزرگداشت علامه طباطبایی؛
خُلق قرآنی علامه طباطبایی در بیان آیت الله العظمی جوادی آملی
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی:
قیام عاشورا؛ الگویی برای تحقق اقتصاد عادلانه
حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی بیان کرد:
قرآن کتاب زندگی است/لزوم پرداختن به مدل‌‎های زیست قرآنی

دیگر اخبار
کلام ائمه(ع) تفسیر آیات قرآن است/ علاقه و محبت مردم به قرآن و عترت سرمایه است

کلام ائمه(ع) تفسیر آیات قرآن است/ علاقه و محبت مردم به قرآن و عترت سرمایه است

جريان مهدويت يك دلدادگی، سرسپردگی و شوق لازم دارد/مودت اهلبیت باید در انسان، ملکه شود

جريان مهدويت يك دلدادگی، سرسپردگی و شوق لازم دارد/مودت اهلبیت باید در انسان، ملکه شود

دومین کرسی مناظره بررسی «دیدگاه آیت الله جوادی آملی درباره ماهیت علم دینی» برگزار می شود

دومین کرسی مناظره بررسی «دیدگاه آیت الله جوادی آملی درباره ماهیت علم دینی» برگزار می شود

حضرت زهرا(س) اسوه جوامع بشری است/ ضرورت معرفت و تأسي به سنت و سيرت حضرت زهرا(سلام الله عليها)

حضرت زهرا(س) اسوه جوامع بشری است/ ضرورت معرفت و تأسي به سنت و سيرت حضرت زهرا(سلام الله عليها)

اگر دین را برداریم اخلاق ضامن اجرا ندارد

اگر دین را برداریم اخلاق ضامن اجرا ندارد

بررسی مقام منيع فاطمه زهرا(س)/دليل حجت بودن فاطمه زهرا(س) بر ائمه(ع)

بررسی مقام منيع فاطمه زهرا(س)/دليل حجت بودن فاطمه زهرا(س) بر ائمه(ع)

نمایشگر دسته ای مطالب

شناسه : 8182122
آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس اخلاق بیان داشتند:


پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس اخلاق امروز خود با تسلیت ایام حزن و اندوه خاندان عصمت و طهارت، سانحه غمبار زلزله در برخی استانهای کشور را نیز تسلیت گفتند و بیان داشتند: سانحه سنگین و غمبار زلزله در چند استان کشور را به ملت بزرگ و بزرگوار و همچنین به عموم داغدیدگان تعزیت عرض می‌کنیم. خدمات بی‌شائبه مسئولان محترم و مردم بزرگ و بزرگوار ایران را قدردانی می‌کنیم و از ذات اقدس الهی مغفرت برای جانباختگان و شفای عاجل برای آسیب‌دیدگان را درخواست می‌کنیم. از ذات اقدس الهی مسئلت می‌کنیم که این کشور را در سایه ولیّ‌اش از هر گزندی مصون نگه بدارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس اخلاق امروز خود با تسلیت ایام حزن و اندوه خاندان عصمت و طهارت، سانحه غمبار زلزله در برخی استانهای کشور را نیز تسلیت گفتند و بیان داشتند: سانحه سنگین و غمبار زلزله در چند استان کشور را به ملت بزرگ و بزرگوار و همچنین به عموم داغدیدگان تعزیت عرض می‌کنیم. خدمات بی‌شائبه مسئولان محترم و مردم بزرگ و بزرگوار ایران را قدردانی می‌کنیم و از ذات اقدس الهی مغفرت برای جانباختگان و شفای عاجل برای آسیب‌دیدگان را درخواست می‌کنیم. از ذات اقدس الهی مسئلت می‌کنیم که این کشور را در سایه ولیّ‌اش از هر گزندی مصون نگه بدارد.

ایشان در ادامه به مناسبت رحلت وجود مبارک رسول گرامی اسلام اظهار داشتند: وجود مبارک امیرالمؤمنین(سلام الله علیه) از بهترین و شایسته‌ترین کسانی است که سیره و سنت خاتم انبیا(علیه افضل صلوات المصلین) را خوب تبیین کرد؛ وضع مردم قبل از بعثت و بعد از بعثت و نیز وضع آشفته بعد از رحلت را را تبیین و تحلیل کرد.

معظم له اذاعان داشتند: خدای سبحان رسالت پیغمبر را در سه منطقه به خوبی تبیین می‌کند؛ یعنی هم در منطقه ملی و محلی مسلمین؛ هم در منطقه موحدان؛ یعنی أعم از مسلمان‌ها و مسیحی‌ها و کلیمی‌ها به عنوان اهل کتاب؛ هم در منطقه بین‌المللی به عنوان جامعه انسان أعم از مشرک و ملحد و کافر و مؤمن. از این رو اسلام هم کلی است، هم دائم، هم همگانی است هم همیشگی، که از این دو ویژه به عنوان جاودانه یاد می‌شود. آن دینی جاوید است که زمان و زمین زیر پوشش آن باشد.

آیت الله العظمی جوادی آملی ابراز داشتند: وجود مبارک حضرت امیر(ع) هم که قرآن ناطق است، آنچه که در قرآن کریم راجع به این سه منطقه بیان فرموده است، را در خطبه‌های گوناگون تشریح کرده است.

ایشان در خصوص وضع جهان قبل از بعثت با اشاره به کلام حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه اظهار داشتند: حضرت می‌فرماید: نظام جاهلی گرفتار این دو غده بدخیم بود: یکی ﴿إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ﴾، یکی ﴿وَ ما تَهْوَي الْأَنْفُسُ﴾، اگر برابر اندیشه کار می‌کردند، علم نبود، بلکه به همان گمان عمل می‌کردند. اگر برابر انگیزه عمل می‌کردند، عقل که «مَا عُبِدَ بِهِ الرَّحْمَان وَ اکْتُسِبَ بِهِ الْجنان» نبود، بلکه هوای نفس بود. این دو بدخیم یعنی عمل به گمان و تبعیت از هوای نفس را قرآن صریحاً بیان کرد.

معظم له تاکید داشتند: جامعه‌ای که روی میل حرکت می‌کند نه روی عقل و عدل، جامعه‌ای که روی گمان حرکت می‌کند نه علم، این جامعه سوخته است. این بیان نورانی حضرت امیر که قرآن ناطق است از همین نهج البلاغه هم مکرّر نقل شد، فرمود مواظب گناه باشید! اگر بخواهید در بخش‌های علمی به گمان عمل کنی و در بخش‌های عملی به هوای نفس عمل بکنی، به دام گناه افتاده اید. این که رسول گرامی(علیه و آله آلاف التحیة و الثناء) فرمود بدترین غده بدخیم همین هوای نفس است، چون این بیماری آبروبر است.