تیتر اخبار | < بایگانی
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی:
برگزار شدن یا نشدن مراسم محرم باید از جایگاه فقاهت اعلام شود

دیگر اخبار
دعای نورانی عرفه از مصادیق بارز قرآن صاعد است / دعا این خصیصه را دارد كه داعی را بالا ببرد

دعای نورانی عرفه از مصادیق بارز قرآن صاعد است / دعا این خصیصه را دارد كه داعی را بالا ببرد

فرازهایی از معارف و سیره امام محمد باقر(ع) در بیان آیت الله العظمی جوادی آملی

فرازهایی از معارف و سیره امام محمد باقر(ع) در بیان آیت الله العظمی جوادی آملی

دروس مرکز تخصصی تفسیر اسراء در نجف اشرف به صورت مجازی برگزار می گردد

دروس مرکز تخصصی تفسیر اسراء در نجف اشرف به صورت مجازی برگزار می گردد

امر ازدواج باعث رشد حوزه انسانی می شود/در کنار حوزه انسانی، ایمان و تقوا حاصل می شود

امر ازدواج باعث رشد حوزه انسانی می شود/در کنار حوزه انسانی، ایمان و تقوا حاصل می شود

اساس زندگی مشترک را دوستی عاقلانه و گذشت عطوفانه حفظ می‌كند

اساس زندگی مشترک را دوستی عاقلانه و گذشت عطوفانه حفظ می‌كند

نمایشگر دسته ای مطالب

شناسه : 12388960
حکمت عبادات(12)؛


پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آيت الله العظمی جوادی آملی در کتاب ارشمند حکمت عبادات، در خصوص شبهای قدر و اهمیت فراگيري علوم الهي بیان داشتند: در شبهاي قدر چيزي بهتر از فراگيري علوم الهي، گفتن و شنيدن معارف دين نيست.

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آيت الله العظمی جوادی آملی در کتاب ارشمند حکمت عبادات، در خصوص شبهای قدر و اهمیت فراگيري علوم الهي بیان داشتند: در شبهاي قدر چيزي بهتر از فراگيري علوم الهي، گفتن و شنيدن معارف دين نيست.

ایشان ادامه دادند: تشكيل يا شركت در برنامه ‏هايي مانند جلسهٴ تفسير يا حديث يا احكام، كه خود سعادت و توفيقي است؛ و انسان اگر چنين برنامه ‏اي نداشت، امر به معروف و نهي از منكر داشته باشد و اگر نتوانست لااقل ذكر بگويد.

معظم له اذعان داشتند: يكي از بهترين و مهمترين كتابهاي فقه اماميه، كتاب «جواهر» است كه مؤلف بزرگوارش در طي سي سال آن را نوشت. در پايان اين كتاب مرقوم فرموده كه خداي متعال چنين مقرر كرد تا امشب كه شب بيست و سوم ماه مبارك رمضان است، اين كتاب به پايان برسد. شب بيست و سوم كه از تمام شبهاي ماه مبارك رمضان و از شب بيست و يكم و نوزدهم نيز أفضل است، اين فقيه نامور مشغول نوشتن كتاب فقه بوده است. چيزي بالاتر از عالِم شدن و آگاه شدن نيست. علم است كه زمينه‏ اي براي رسيدن انسان به «عقل» مي‏ شود؛ انسان عاقل هم آسوده است و هرگز در عذاب نخواهد بود.