تیتر اخبار | < بایگانی
از بیانات آیت الله العظمی جوادی آملی؛
نقش موثر روزه در حل مشکلات مادی و معنوی
در سالن همایش های بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:
آئین رونمایی از کتاب «تحریر الاصول» برگزار شد

دیگر اخبار
کتاب تحریر نهج البلاغه آیت الله العظمی جوادی آملی آماده انتشار شد

کتاب تحریر نهج البلاغه آیت الله العظمی جوادی آملی آماده انتشار شد

رمضان بهترین فرصت برای دعا به درگاه الهی/دعاهای خود را در حوائج مادی خلاصه نکنید

رمضان بهترین فرصت برای دعا به درگاه الهی/دعاهای خود را در حوائج مادی خلاصه نکنید

آنچه در معرض زوال و تغيير است، نمی تواند جزای انسان باشد/ جزای روزه‏ دار، لقای حق است

آنچه در معرض زوال و تغيير است، نمی تواند جزای انسان باشد/ جزای روزه‏ دار، لقای حق است

حضور دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه قرآن کریم

حضور دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه قرآن کریم

مطمئن‌ترین و مستحکم‌ترین راه برای وصول به ساحت الهی، قرآن کریم است

مطمئن‌ترین و مستحکم‌ترین راه برای وصول به ساحت الهی، قرآن کریم است

در ماه رمضان از خداوند چه بخواهیم؟

در ماه رمضان از خداوند چه بخواهیم؟

نمایشگر دسته ای مطالب

شناسه : 15699999
آیت الله العظمی جوادی آملی در همایش«المیزان و علوم انسانی اسلامی»:


آیت الله العظمی جوادی آملی در بخشی از سخنان خود در همایش ملّی «المیزان و علوم انسانی اسلامی» در خصوص علم دینی، بیان داشتند: اگر جهان به تعبير قرآن كريم و ائمه طهار علیهم السلام، آينه و آيت خداست، وقتی شما درباره آيت خدا بحث مي‌كنيد فرض ندارد كه ديني نباشد، منتها اين استاد بايد يك عينكي بزند، چشمش را پاك كند تا درست ببيند كه دارد آيت خدا را بحث می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی در بخشی از سخنان خود در همایش ملّی «المیزان و علوم انسانی اسلامی» در خصوص علم دینی، بیان داشتند: اين انسان است كه خود يا ملحد است يا سكولار، اين انسان سكولار، اين سكولار بودن را بر علم تحميل مي‌كند، الحادي را بر علم تحميل مي‌كند و گرنه علم، ديني است.

آیت الله العظمی جوادی آملی اظهار داشتند: تمايز علوم به تمایز موضوعات علوم است، حرف اول علم را موضوع علم مي‌زند، بعضي از علوم‌اند كه از نظر موضوع جزء اعتباريات‌اند اينها اگر با فقه مطابق شد مي‌شود ديني، اگر مطابق نشد مي‌شود غيرديني، مانند علومی كه موضوعش فعل انسان است مثل هنر، اين يا ديني است يا غيرديني، اعتباريات از جمله علومي كه موضوعش فعل انسان است از بحث علمي خارج است، اين مي‌تواند ديني باشد يا غير ديني، اما اگر موضوع علم، خدا، فعل خدا، اسم خدا، وصف خدا، قول خدا و یا اثر خدا بود، اين مي‌شود ديني، ما كه در حوزه درباره قول خدا بحث مي‌كنيم مي‌شود ديني، استاد دانشگاه كه درباره فعل خدا بحث مي‌كند ديني نيست؟

معظم له با اشاره به آیات قرآن کریم ادامه دادند: اگر جهان به تعبير قرآن كريم و ائمه اطهار علیهم السلام، آينه و آيت خداست، وقتی شما درباره آيت خدا بحث مي‌كنيد فرض ندارد كه ديني نباشد، منتها اين استاد بايد يك عينكي بزند، چشمش را پاك كند تا درست ببيند كه دارد آيت خدا را بحث می کند.

ایشان ادامه دادند: اين عالم سکولار، الحاد و سكولار بودن خود را بر علوم تحميل كرد و لاشه علم را تحويل دانشجو داد، در نتیجه اين انسان سكولار است که سكولار بودن خود را بر علم تحميل كرده وگرنه علم، توحيد و آيت حق است. بايد دست اين عالم ياغي طاغي را كوتاه كرد، آن وقت خود علم صدايش را به دانشگاه مي‌رساند، غرض اين است كه علم اگر موضوعش، موجود تكويني حقيقي باشد الاّ ولابد الهي است.