تیتر اخبار | < بایگانی
آيت الله العظمی جوادی آملی در درس تفسیر بیان داشتند:
فرد فرد این ملت بزرگ، با این انقلاب و نظام هستند و آن را همراهی و حفظ می كنند
حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی:
فهم و نشر دین مهمترین رسالت روحانیت است
در جلسه اعضای فصلنامه «اخلاق وحیانی» با آیت الله العظمی جوادی آملی...
خود فریبی از منظر اخلاق
هفدهم محرم؛ سالروز نزول عذاب الهی بر سپاه ابرهه؛
وعده دائمی خداوند بر حفظ کعبه / کعبه خانه آزاد و محور آزادی است
آيت الله جوادي آملي در جمع برپاكنندگان مجلس عزاي حسيني(ع):
برپايي مجالس عزای حسینی، راهی براي ياری رساندن و زنده‌ نگهداشتن نام اهل بيت است

نمایشگر یک مطلب

دیگر اخبار
آغاز دروس فلسفه و خارج اصول حجت الاسلام و المسلمین دکتر جوادی آملی

آغاز دروس فلسفه و خارج اصول حجت الاسلام و المسلمین دکتر جوادی آملی

شماره 12 نشریه علمی پژوهشی اخلاق وحیانی آماده چاپ شد

شماره 12 نشریه علمی پژوهشی اخلاق وحیانی آماده چاپ شد

قرآن، هدف وحی را نزاهت روح آدمی می‌داند/ گنهكار، آلوده است و آلوده به حریم كبریای خدا، راه ندارد

قرآن، هدف وحی را نزاهت روح آدمی می‌داند/ گنهكار، آلوده است و آلوده به حریم كبریای خدا، راه ندارد

فرد فرد این ملت بزرگ، با این انقلاب و نظام هستند و آن را همراهی و حفظ می كنند

فرد فرد این ملت بزرگ، با این انقلاب و نظام هستند و آن را همراهی و حفظ می كنند

پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به اولین اجلاسیه مدیران مجمع عالی حکمت اسلامی در مشهد

پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به اولین اجلاسیه مدیران مجمع عالی حکمت اسلامی در مشهد

دومین پیش نشست کنگره توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی برگزار شد

دومین پیش نشست کنگره توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی برگزار شد

شناسه : 4261612
ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در مراسم هفته معلم در سوئد؛


پایگاه اطلاع رسانی اسراء: مراسم هفته معلم در سفارت جمهورى اسلامى ايران در سوئد با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: مراسم هفته معلم در سفارت جمهورى اسلامى ايران در سوئد با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در این مراسم در سحنانی با اشاره به فضایل ماه مبارک شعبان و  تبریک  اعیاد شعبانیه، بیان داشت: خداوند که انسان را آفرید، او را رها نکرده، بلکه همواره هدایت و برنامه سعادت وی را تنظیم کرده است، هیچ موجودی رها شده و بدون مقصد نیست، خدا موجودات را می آفریدند و از جایگاه هدایت درونی به سعادت می رساند.
وی در ادامه ابراز داشت: ماه شعبان، یک ماه عادی نیست، این ماه، ماه پیغمبر(ص) است و ما در این ماه با اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام آشنا می شویم، اینکه اوصاف ائمه اطهار(ع) را در زیارتها می خوانیم که آنها «شجره النبوه و موضع الرساله و مختلف الملائکه و معدن الوحی ... » بدین معناست که ائمه عصمت و طهارت موهبت های رسالت و خلافت را از جایگاه الهی دارند، اینها معدن علم خدایند، اینها درس ناخونانده اند، اینها به وحی الهی قاری قرآن شدند و قرآن خوندند، اینها سبب هدایت بشر زمینی هستند تا آنها را آسمانی کنند.
ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ادامه داد: لذا فرموده اند هر کس به کشتی اهل بیت(ع) سوار شود، مصون هست و هر کس از اهل بیت (ع) فاصله بگیرد، غرق و هلاک خواهند شد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک روز معلم و گرامی داشت یاد استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری، در مقام علم و تعلیم بیان داشت: شئون فراوانی برای انسانها وجود دارند ولی همه اینها در یک سطح نیست و همانطور که علاوه بر جمادات و نباتات و افلاک، انسانها نیز در یک سطح نیستند، همچنین شغلها و شئون هم در یک سطح نیست
وی با بیان اینکه بزرگترین شأن، شأن تعلیم است، اظهار داشت: بزرگترین شأن، شأن تعلیم است، واژه تعلیم واژه ارزشمندی است که باید به آن توجه ویژ داشت، آن نکته که باید توجه داشت این است که آن مفاهیمی که ما در سر درس و کلاس ها فرا میگیرم، هر چند به آنها درس گفته می شود،  اما علم معنای دیگه ای دارد. علم، هدایت و نورانیت می آورد و از آن  در مسیر رشد خود انسان و جامعه و نظام بهره برده و به وسیله آن در مقابل جهالت ها میتوان ایستاد، و گرنه انتقال مفاهیم از جایی به جایی، علم نیست بلکه گاه این مفاهیم می تواند مزاحم انسان نیز باشد.
ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان اینکه درس، صدف است و علم، گوهر است، بیان داشت : علم، گوهر است و صدف، درس است، خیلی ها صدف دارند، و گوهر علم که نورانیت و هدایت و روشنگری  است را ندارند.  
دکتر مرتضی جوادی آملی با ذکر مثالی به بیان ویژگی معلم حقیقی پرداخت و بیان داشت: ویژگی معلم، را در یک مثال برای تقریب به ذهن توضیح می دهم، عدالت یک مفهوم است، و احتمال داره یک معلمی بیاد و مفهوم عدالت رو توضیح بدهد اما این انتقال عدالت نیست، باید بدانیم که عدالت یک ملکه نفسانی است، یک فضیلت انسانی است و  اگر انسانی قدرت این معنا را داشته باشه که عدالت را به عنوان یک فضیلت انسانی به دیگری منتقل کند، او میشود معلم. لذا اگر علم را بیابیم که یک ملکه نفسانی یک نورانیتی در جود ما داشته باش، و با همه انیگیزه واراده منتقل کنیم، این هدایت و روشنگری در جان شخص بنشیند، این می شود، معلمو متعلم
وی ادامه داد: اینکه علامه طباطبایی می فرمود وقتی شهید مطهری به درسم حاضر می شود، من بی نهایت خشنود می شدم، برای این است که علامه شیره جان خود را در درس انتقال می دهد و خشنود است که با حضور امثال شهید مطهری، هدر نمی رود.
دکتر مرتضی جوادی آملی با بیان اینکه علم تحول آفرین است، بیان داشت: علم است که جایگاه والا دارد، این علم، مفهوم نیست، بلکه  علم است که دارای قدرت و ارده و نورانیت و روشن گری و هدایت است  و از  اینجا جایگاه عظیم معلم شکل هم شکل میگیرد و شناخته می شود.
ایشان در پایان با بزرگداشت یاد شهید مطهری، ابراز داشت: به حق شهید مطهری یکی از معلمینی بود که وقتی از جریان اسلام و مکتب تشیع و حماسه حسینی می گوید، گویا با همه وجودش دارد اینها را به دیگران منتقل می کند.