تیتر اخبار | < بایگانی
به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه:
تخفیف ویژه آثار مرکز بین المللی نشر اسراء
حجت الاسلام و المسلیمن مرتضی جوادی آملی در گفت و گو با جماران؛
برای رفع بلیّه ی فراگیری که به همه اقشار ضرر وارد کرده، باید یک اراده جمعی وجود داشته باشد

دیگر اخبار
ویژگی های عرفان امام خمینی (قدس سره) از منظر آیت الله جوادی آملی

ویژگی های عرفان امام خمینی (قدس سره) از منظر آیت الله جوادی آملی

توصيه به ثقلين؛ عصارهٴ وصيّت امام امّت

توصيه به ثقلين؛ عصارهٴ وصيّت امام امّت

پيروزی از آن کسی است که منزه و پاکيزه باشد نه مستکبر و برتری طلب!

پيروزی از آن کسی است که منزه و پاکيزه باشد نه مستکبر و برتری طلب!

پیام تسلیت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی ارتحال آیت الله محجوب جهرمی

پیام تسلیت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی ارتحال آیت الله محجوب جهرمی

چاپخانه اسراء با توجه به ظرفیت موجود، می تواند به عنوان قطب چاپ کشور تبدیل شود

چاپخانه اسراء با توجه به ظرفیت موجود، می تواند به عنوان قطب چاپ کشور تبدیل شود

باید همواره مراقب هوای نفس باشیم و لحظه ای از آن غفلت نکنیم

باید همواره مراقب هوای نفس باشیم و لحظه ای از آن غفلت نکنیم

نمایشگر دسته ای مطالب

شناسه : 22643508
آیت الله العظمی جوادی آملی:


پایگاه اطلاع رسانی اسراء: محسن حاجی میرزائی وزیر آموزش و پرورش که از صبح امروز برای دیدار با مراجع تقلید به قم سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفت‌و‌گو کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: محسن حاجی میرزائی وزیر آموزش و پرورش که از صبح امروز برای دیدار با مراجع تقلید به قم سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار در سخنانی بیان داشتند: یک اشکال اساسی از گذشته تاکنون در نظام آموزش و پرورش کشور وجود دارد وآن این است که در گذشته «تعلیم» بود اما خبری از «تربیت» نبود اما بعد از انقلاب خواستیم «تربیت» را به «تعلیم» اضافه کنیم اما در این مسیر موفق نبودیم چراکه در حقیقت کاری که آموزش و پرورش انجام داد این بود که تربیت را به تعلیم برگرداند!

ایشان ادامه دادند: ما اکنون «تربیت» به معنای حقیقی آن در آموزش و پرورش نداریم  بلکه ما یک سری از دروس داریم مانند فیزیک و شیمی و .. و یک سری از دروس داریم مانند قرآن و عترت شناسی و ... و خیال کردیم که این تربیت است در حالی که این تربیت نیست بلکه گسترده کردن تعلیم است، تربیت حقیقی یعنی پاک بودن خود معلم که وقتی سخن می گوید از دهان او نور خارج شود و این طهارت معلم را می طلبد.

معظم له خاطرنشان کردند: امام علی علیه السلام به فرزندش نامه ای نوشت که ما هم مخاطب این نامه هستیم چون ما هم فرزند ائمه علیهم السلام محسوب می شویم؛ پیغمبر(ص) فرمود «أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة» و شما می توانید فرزندان ما شوید و ما نیز این دعوت را پذیرفتیم لذا در این ایام که ایام سوگ و ماتم سالار شهیدان است ما ادعای خون خواهی حسین علیه السلام را داریم چون ما فرزند و ورثه آن حضرت هستیم. امام در نامه خود به فرزندش فرمود «معلم، امام است!»

آیت الله العظمی جوادی آملی تصریح داشتند: هر معلمی امام مأموم خود که شاگردانش هستند می باشد، این معلم باید طوری طیب و طاهر باشد که شاگردانش بتوانند به قیام و قعود او اقتدا کنند و وجود او سراسر نور باشد، این تربیت در متن دین نهفته است. ما باید به دنبال این تربیت باشیم نه اینکه تعلیم را گسترش دهیم. این طیب و طاهر بودن معلم است که تعلیم را به تربیت برمی گرداند، اگر آموزش و پرورش به دنبال تحول است معنای حقیقی تحول همین است که معلمان در سطح خود، «امام» شوند.

ایشان ابراز داشتند: دو راه برای تعلیم وجود دارد؛ یک راه گوش و یک راه دل، اگر کسی بوی بد گناه را استشمام نمی کند این یعنی آموزش و تربیت او صرفاً در همین محدوده گوش بوده است و به دل او نفوذ نکرده است، این کار معلم است که دانش آموزان با دیدن معلم خود، به نحوی در طول سالهای تحصیل رشد کنند که از انجام گناه بیزار باشند و بوی بد گناه را استشمام کنند، که امیدواریم در تحقق این امر بیش از پیش موفق باشید.

در ابتدای این دیدار وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آغاز سال جدید تحصیلی مدارس، گزارشی از وضعیت مدارس کشور و فعالیت های آموزش و پرورش در راستای آماده سازی فضاهای آموزشی کشور خدمت معظم له ارائه نمود.