ویژه ها
ویژه نامه ماه شعبان

شب و روز ماه شعبان با عبادت رسول خدا(ص) زينت یافته است/در این ماه هم مهمان خدا شده و هم مهماندار او گردید

پایگاه اطلاع رسانی اسراء-سرویس دین و اندیشه:اين دعاهاي ماه رجب و شعبان براي آن است كه انسان را هم شايسته كند كه مهمان خدا بشود هم شايسته كند كه مهماندار خدا بشود؛در اين معامله سود كلا مال انسان است چون گاهي خداي سبحان مبايعه مي‌كند خريد و فروش مي‌كند و با انسان گفتگو دارد چه اينكه در مناجات شعبانيه همين است.

دلیل اینکه در بین ادعیه، از قبیل مناجات شعبانیه را بیشتر توصیه کرده اند چیست؟

پایگاه اطلاع رسانی اسراء-سرویس دین و اندیشه:تقریبا در تمام ادعیه‌ای که در طول سال مطرح است دعایی مانند مناجات شعبانیه کم دیده می‌شود تا در آن به خداوند عرض کنیم خدایا توفیق بده که من به طرف تو سیر کنم، اول منادات داشته باشم چون از دور با تو سخن می‌گویم...

لذت عبادت ماه رمضان در گرو حسابرسی ماه شعبان است

پایگاه اطلاع رسانی اسراء-سرویس دین و اندیشه:کسانی كه سال اخلاقي دارند تمام تلاش و كوشش آنها اين است كه در اين ماه شعبان بدهكاري‌هايشان را بدهند توبه‌اي بايد بكنند واجبي ترك كردند حرامي مبتلا شدند تمام اين دِيْن‌هاي حقّ‌اللهي و حقّ‌الناسي را در ماه شعبان بدهند كه وقتي اول سال فرا مي‌رسد اينها با سود همراه باشند.

بمناسبت فرخنده میلاد زینت عبّاد/آموزه های رفتاری امام سجاد(علیه السلام) در بیان حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی

پایگاه اطلاع رسانی اسراء-سرویس دین و اندیشه:امام سجّاد(عليه‌السلام) مي‏ فرمايد: حق خداي بزرگ بر تو آن است كه او را بندگي كرده، چيزي را شريك او قرار ندهي، هرگاه اين حق خداوندي را با اخلاص عمل نمودي، خداي بزرگ بر خود واجب كرده كه امور دنيا و آخرت تو را كفايت كند...

سيدالشهداء (ع) از مصاديق بارز وجه الله

پایگاه اطلاع رسانی اسراء-سرویس دین و اندیشه:انسان كامل معصوم چونان حسين بن علي (عليهماالسلام) نه تنها از هر بندي آزاد و از هر رسم جاهلي و رسوب وهمي رهاست، بلكه الگوي حريّت از جهل علمي و آزادگي از جهالت عملي است و چون آزادي كالاي گرانبهاست، هر چيزي نمي‌‌‌تواند هزينهٴ آن گردد. تنها سر است كه در اين مسير بايد قدم شود تا با پا نهادن بر آن بتوان لايق حريّت شد.

بمناسبت ولادت با سعادت قمر بنی هاشم(ع) و روز جانباز/ پاداش های غيبی، ظهور و بروز روح بندگی است

پایگاه اطلاع رسانی اسراء-سرویس دین و اندیشه: وجود مبارك حضرت امير(سلام الله عليه) در نامه‌اي كه به برخي از مفاخر خانوادگی‌شان مرقوم داشته بودندفرمودند:خيلي‌ها مي‌روند جبهه جنگ و جانباز مي‌شوند و اعضا و جوارحشان را از دست مي‌دهند اما اگر كسي از خاندان ما رفت و در جبهه دستش را از دست داد خداي سبحان به او بالي مرحمت مي‌كند كه جعفر طيّار مي‌شود.

منظور از "طریق مَهیَع" در صلوات شعبانیه در بیان حضرت علامه جوادی آملی

پایگاه اطلاع رسانی اسراء-سرویس دین و اندیشه:در اين صلوات به خدا عرض مي‌كنيم خدايا اين را طريق مَهيَع ما قرار بده يعني براي ما آسان باشد كه راه پيغمبر را برويم؛ وقتي براي ما آسان شد ديگر نه مزاحم كسي هستيم نه بيراهه مي‌رويم نه راه كسي را مي‌بنديم.

تبیین و توجه به جايگاه جوانان در اسلام از منظرحضرت آیت الله جوادی آملی

پایگاه اطلاع رسانی اسراء-سرویس دین و اندیشه:امام صادق(علیه السلام) به ابوجعفر أحول پس از بازگشت وي از بصره فرمود: استقبال مردم را نسبت به امر امامت و پذيرش آن، چگونه يافته‌اي؟ گفت: سوگند به خدا آنان اندک‌اند، آنچه خواستند انجام دادند... امام فرمود: به جوانان بپرداز، زيرا آنان به هر کار خيري شتابنده‌ترند.

زاد راهی برای راهيان صراط انتظار/تاثیر ظهور در اصلاح فرد و جامعه

پایگاه اطلاع رسانی اسراء-سرویس دین و اندیشه: اكنون كه در آستانه ميلاد آن امام هُمام، در صدد تجديد بيعت و تحكيم انتظار مقدم آن خليفه كامل الهي و مصلح جهاني به سر مي بريم، نكاتي كوتاه جهت تذكرۀ برخي و تبصرۀ بعضي ارائه مي شود، شايد زادراهي براي راهيان صراط انتظار صادق باشد؛...

مهدی(عج) آينه مهرالهی و وظایف انسان در انتظار

پایگاه اطلاع رسانی اسراء-سرویس دین و اندیشه:گناهان، موانع مسير حركت به سوي خدا و مهمترين عامل سقوط انسان اند، از همين رو منتظر حقيقي امام عصر(عج) بايد ضمن درخواست توفيق الهي در ترك گناهان، سعي بليغ خويش را در تحقق چنين صفتي به كار گيرد.

تبیین الزامات مهدی پژوهان در اندیشۀ حضرت علاّمه جوادی آملی

پایگاه اطلاع رسانی اسراء-سرویس دین و اندیشه:ما براي اينكه از جاهليتِ جهل به در بياييم و حيات معقولي داشته باشيم بهترين راه ،حشر و ارتباط با وجود مبارك وليّ عصر است و آن اين نيست كه ما اصرار داشته باشيم حضرت را ببينيم بلکه بايد اصرار داشته باشيم كه حضرت ما را ببيند چون در زمان صدر اسلام هم خيلي‌ها بودند پيامبر را ديدند و بارها پشت سر حضرت نماز مي‌خواندند ولي بالأخره طرفي نبستند لذا عمده آن است كه آنها ما را ببينند.