05 03 2016 310802 شناسه:
image

اولین شماره «دوفصلنامه تخصصی علوم قرآن و تفسیر معارج» آماده چاپ شد

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: نخستین شماره «دوفصلنامه تخصصی علوم قرآن و تفسیر معارج» به همت پژوهشگاه علوم وحیانی معارج وابسته به بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، آماده انتشارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء:  نخستین شماره «دوفصلنامه تخصصی علوم قرآن و تفسیر معارج» به همت پژوهشگاه علوم وحیانی معارج وابسته به بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، آماده انتشارشد.

در این شماره از دوفصلنامه، مقالات زیر به چاپ خواهد رسید:

1.    نزول وحی/ آیت الله جوادی آملی (مدظله  العالی)   

2.    رویکردی نوین در ترجمة بسمله با تحلیل ساختارهای زبانی آن از دیدگاه آیت الله جوادی آملی/ محمد خامه گر

3.    موطن اخذ میثاق ربوبیت از دیدگاه علامه جوادی آملی/ احمد جمالی

4.    قرآن کریم به مثابه منبع تفسیر/ محسن میری

5.    نسبت مفهوم عقل در قرآن و روایات با عقل در فرهنگ و تاریخ اسلام/ حمید پارسانیا

6.    اعجاز علمی قرآن در اندیشة آیت الله جوادی آملی

7.    نظریة مطابقت کتاب تکوین و تدوین در دیدگاه علامه جوادی آملی (مبتنی بر تحلیل فلسفی ـ تفسیری اوصاف قرآن در قرآن)

به گفته دبیر اجرایی این نشریه تخصصی قرآنی: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی(حفظه الله) سرآغاز این شماره را با قلم وزین و ارزشمند خود مزین نموده  و ادامه مسیر علمی  نشریه را متبرك ساخته اند كه امید استمرار نیک آن می رود؛ این مقاله که تحت عنوان «نزول وحی» به قلم شریف خود ایشان نوشته شده  از آخرین تأملات قرآن شناختی حضرت استاد در زمینه نزول وحی و چگونگی انزال و تنزیل آن بوده که در دی ماه سال جاری نگاشته شده است. سایر مقالات این شماره نیز كه اغلب به قلم شاگردان بنام ایشان تدوین گردیده در زمینه آرای قرآنی و منهج تفسیری استاد  است كه امید می رود مورد توجه و استفاده علاقه مندان قرار گیرد.

 نشریه تخصصی علوم قرآن و تفسیر معارج در سایه سار وحی  و اندیشه جاری زلال تسنیم آغاز مسیر نموده و سعی دارد به معرفی مبانی قرآن شناختی و منهج تفسیری مفسر گران قدرجهان اسلام حضرت آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) بپردازد.

دفتر نشریه از مقالات علمی و بدیع اساتید، طلاب، دانشجویان و محققان قرآنی استقبال نموده و تحقیقاتی را که با محوریت آرای تفسیری علامه جوادی آملی (مد ظله العالی) نگاشته شده اند در اولویت بررسی و چاپ قرار خواهد داد.

علاقه مندان می توانند جهت مطالعه متن كامل مقالات به سامانه نشریه پژوهشگاه علوم وحیانی معارج به آدرس www.maarij.isramags.ir مراجعه و فایل كامل متن مقالات را دریافت نمایند.