02 05 2016 306628 شناسه:
image

اگر کسی به دنبال علم حقیقی است، باید با قرآن مأنوس باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حجت الاسلام والمسلمین کلباسی مدیر دفتر مراکز تخصصی حوزه های علمیه در مراسم تجلیل از اساتید موسسه آموزشی عالی اسراء، تبلیغ قرآن را مبتنی بر فهم قرآن دانست و بیان کرد: اگر کسی دنبال علم حقیقی و مطابق با واقع است، باید با قرآن مأنوس باشد و قرآن را زیر و رو کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء: مراسم بزرگداشت شهید مطهری و تجلیل از اساتید و طلاب نمونه مؤسسه تخصصی آموزش عالي اسرا عصر یکشنبه در محل این موسسه وبا حضورحجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، حجت الاسلام والمسلمین کلباسی مدیر دفتر مراکز تخصصی حوزه های علمیه، اساتید، طلاب و دانش آموختگان این موسسه برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین کلباسی مدیر دفتر مراکز تخصصی حوزه های علمیه در سخنان خود در این مراسم، تبلیغ قرآن را مبتنی بر فهم قرآن دانست و بیان کرد: اگر کسی دنبال علم حقیقی و مطابق با واقع است، باید با قرآن مأنوس باشد و قرآن را زیر و رو کند.
  وی ادامه داد: این موسسه که تحت زعامت آیت الله العظمی جوادی آملی است، شخصیتی که ندای قرآن را آن هم به شکلی که با قرآن همساز و همنواست، به جهان می رساند؛ انتظار این است که این موسسه در رشته تفسیر قرآن و روی مبانی ایشان ، تأمل کافی را داشته باشند و کمک کنند تا نگاه به تفسیر و قرآن، در جامعه جریان پیدا کرده و گسترده شود.
حجت الاسلام والمسلمین کلباسی بیان داشت: نظام کمال، تربیت و رشد، بر اساس استادی و شاگری می باشد، اولین معلم هم ذات اقدس اله است که می فرماید: «الرحمن علم القرآن»، که این تقدیم تعلیم قران بر تمامی نعمت ها که در این سوره بیان شده، نشان از این است که در میان همه نعمت ها و در موازنه با همه نعمتها، هیچ نعمتی مثل قرآن نیست و در جایگاه قرآن قرار ندارد.
وی رسالت اصلی نبی مکرم اسلام را  تعلیم قرآن دانست و اظهار داشت: امروز هم بدون شک، کسی بدون قرآن نمی تواند هدایت کند، ولی تا انسان خودش منوّر به قرآن نباشد، اگر در این مسیر گام هم بردارد، اشتباه می رود.  
مدير مراکز تخصصي حوزه هاي علميه با یادی از مرحوم علامه طباطبایی گفت: علامه طباطبایی نه تنها به جهان اسلام که به عالم بشریت خدمت کرده است و اگر امروز هم یک چراغی از قرآن در حوزه روشن است، به خاطر مجاهدت آن مرد الهی است.
وی ادامه داد: مرحوم طباطبایی ذکر می کند که بایستی هر دو سال تفسیر تازه ای بر قران نوشته شود، چرا که با توسعه دانش، افق های جدید گشوده می شود.
حجت الاسلام کلباسی با بیان اینکه همه کسانی که اهل رسالت بودند، سراغ قرآن آمدند، گفت: آنچه برای هر طلبه و مبلغ و هر کسی که داعیه دین دارد، ضروری است، قرآن و مراجعه به قرآن است.  
وی در پایان با تاکید بر اینکه جامعه ما به قرآن، فهم قرآن، فهماندن قرآن و روح قرآن نیازمند است، گفت: حوزه علمیه باید به توسعه مراکز تخصصی که به شاخه های مختلف قرآنی مرتبط می شود، کمک کند تا رشته های قرآن توسعه لازم را پیدا کند، همچنین حتما باید کرسی های نظریه پردازی بر اساس قرآن کریم در حوزه ها راه بیافتد، چرا که قرآن در همه عرصه ها و علوم مختلف حرف برای گفتن دارد.