04 09 2016 299901 شناسه:
image

تفسیر تسنیم یک منبع علم است

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی تفسیر اسراء در تهران اظهار داشت: تفسیر گرانقدر تسنیم که به عنوان یک منبع علم در حال تولید است و این غنای بالا و قدرت را دارد که تفکرات ناصواب را از حوزه تفسیر قرآن دور کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی تفسیر اسراء در تهران تحت اشراف حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با حضور حجت الاسلام و المسلمین غفوری مدیر حوزه علمیه تهران، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی و جمعی از مدیران و طلاب این مرکز تخصصی در مسجد امام حسن عسکری(ع) تهران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در این مراسم در سخنانی به همزمانی آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه با ماه مبارک ذی الحجه اشاره کرد و گفت:
امیدواریم همزمانی آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه با ماه مبارک ذی الحجه که ماه گشایش، معنویت، پرستش و عبودیت است برای همه جامعه ما و نظام اسلامی خصوصا حوزه های علمیه و دانشگاه پر برکت باشد.

وی در ادامه با اشاره به نقش روحانیت در ادوار مختلف تاریخی اظهار داشت:

روحانیت همواره در طول تاریخ در برخورد با مسائل مختلف نقش خود را ایفا کرده است البته در هر زمانی این نقش ها به اقتضاء شرایط متفاوت بوده است.

رئیس بنیاد بین المللی علوم حیانی اسراء اذعان داشت:

 امروزه نیز رسالت روحانیت را می توان به دو شان عمده و اساسی تقسیم کرد؛ شان روحانیت در درجه اول این است که احکام الهی را که در قالب دانش فقه ارائه می شود با جدیت فرا بگیرد و همواره آن را پیگیری کند، بیان احکام، ترویج اخلاق و معارف وظیفه اول روحانیت است که نوع روحانیت به آن اشتغال دارند.

وی ادامه داد:

اما تغییر شرایط و اقتضائات زمانه باعث شد به فراخور این نیازها و اقتضائات، روحانیت به صورت ویژه در یکی از رشته های تخصصی وارد شود لذا رشد مراکز تخصصی در حوزه های علمیه به دلیل نیاز امروز جامعه جهانی به این رشته های علمی صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی با تاکید بر لزوم ایجاد زیر ساخت های لازم برای گسترش مراکز تخصصی حوزوی ابراز داشت:
برای گسترش رشته های تخصصی باید زیرساخت ها و لوازم آن به درستی فراهم شود از جمله راه اندازی  کتابخانه های تخصصی باید سرعت بگیرد.

وی افزود:

از جمله نیازهای دیگر برای رشد مراکر تخصصی تربیت استاد و پژوهشگران در رشته های تخصصی است که به همین منظور در مرکز تخصصی تفسیر اسراء بیش از 50 استاد، محقق و مولف در حوزه تفسیر شناسایی شده اند و همچنین به همین منظور امسال سطح 4 تخصصی تفسیر در مدرسه تخصصی اسراء آغاز به کار کرده است.

وی در خصوص جایگاه مرکز تخصصی تفسیر اسراء خاطرنشان کرد:

این مرکز تخصصی تفسیر اسراء به دلیل قرار داشتن تحت زعامت آیت الله العظمی جوادی آملی به عنوان مفسر بزرگ قرآن کریم و فراهم نمودن شرایط محیطی و آموزشی مناسب می تواند زمینه ایجاد یک جریان علمی در حوزه را ایجاد و هموار کند و این تنها اختصاصی به تفسیر ندارد بلکه در رشته های کلام و فلسفه نیز این توانمندی وجود دارد.

وی از راه اندازی مرکز تخصصی تفسیر در نجف اشرف و نیز راه اندازی مرکز تخصصی اسراء در رشته فلسفه خبر داد.
رئیس بنیاد بین المللی علوم حیانی اسراء تفسیر تسنیم را نه یک محصول علمی بلکه یک منبع علم دانست و تاکید داشت:
تفسیر گرانقدر تسنیم که به عنوان یک منبع علم در حال تولید است و این غنای بالا و قدرت را دارد که تفکرات ناصواب را از حوزه تفسیر قرآن دور کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با گسترش مراکز تخصصی در حوزه علمیه تهران، حوزه علمیه این شهر جایگاه بالای علمی گذشته خود را احیاء کند.