29 05 2019 288657 بطاقة تعريف:
image
آیت الله العظمی جوادی آملی:

حضور همگان در راهپیمایی «روز قدس» هم تقويت عدل است و هم تضعيف ظلم

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به مناسبت فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز «قدس» به بازخوانی فرازهایی از پیام سال گذشته حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی به مناسبت این مناسبت، می پردازیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به مناسبت فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز «قدس»، به بازخوانی فرازهایی از پیام سال گذشته حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی به مناسبت این روز جهانی، می پردازیم.

معظم له در این پیام ضمن توصیه به حضور حداکثری آحاد مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشتند: ذات اقدس الهي راه انبيا و مرسلين را در قرآن کريم به صورت شفاف روشن کرد. کليم او از انبياي بزرگ و از انبياي اولواالعزم است که ذات اقدس الهي با او سخنان ويژه داشت و فرمود: ﴿وَ أَنَا اخْتَرْتُكَ فَاسْتَمِعْ لِمَا يُوحَي﴾.  کليم الهي به خدا عرض کرد: ﴿رَبِّ بِمَا أَنْعَمْتَ عَلَيَّ فَلَنْ أَكُونَ ظَهِيراً لِّلْمُجْرِمِينَ﴾؛  پروردگارا! به پاس احترام نعمتي که تو به من دادي، من پشتيبان ظالم و اهل ستم نباشم و نيستم.

ایشان ادامه دادند: ما در تمام نمازها اين راه را از خدا مي‌خواهيم و مي‌گوييم: ﴿صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ﴾. ﴿أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ﴾ در سوره مبارکه «نساء» انبيا، صلحا و صدّيقين هستند؛ يکي از بارزترين و مبارزين آنها کليم حق است که به خدا عرض کرد: ﴿رَبِّ بِمَا أَنْعَمْتَ عَلَيَّ فَلَنْ أَكُونَ ظَهِيراً لِّلْمُجْرِمِينَ﴾.

آیت‌الله العظمی جوادی آملی با اشاره به اهمیت قدس شریف برای همه امت اسلامی تاکید داشتند: مستحضريد که قدس قبله اول مسلمين بود و مستحضريد که قريب هفتاد سال است تحت سلطه ظالمان صهيونيسم مقهور آنهاست؛ اين را هم مستحضريد که قريب هفتاد سال است مردم اين سرزمين از شهر و ديارشان رانده شدند. اين راهپيمايي روز قدس از بهترين توصيه‌هاي امام راحل(رضوان الله عليه) است. حضور همگان در اين راهپيمايي هم تقويت عدل است و هم تضعيف ظلم، هم تقويت مظلوم است و هم تضعيف ظالم. رضاي خدا در اين دو عنصر است که ما از مظلوم حمايت کنيم و ظالم را سرجايش بنشانيم. شرکت همگان در راهپيمايي آخرين جمعه ماه مبارک رمضان که روز قدس ناميده شد، براي حمايت از قبله اول مسلمين، اولاً؛ و حمايت از عقل و عدل، ثانياً؛ و ظالم را سر جايش نشاندن، ثالثاً؛ و ده‌ها برکات ديگر را هم به همراه خواهد داشت.


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات