07 09 2020 281575 بطاقة تعريف:
image
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی:

در امر آموزش آنچه اهمیت ویژه دارد مسئله «تفقه در دین» است

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه و موسسه های آموزش عالی اسرا، صبح امروز در محل سالن کنفرانس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی و با حضور معاونین و مدیران مراکز و همچنین مدیران موسسات تخصصی شهرستان های تهران، آمل،...

 
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه و موسسه های آموزش عالی اسرا، صبح امروز در محل سالن کنفرانس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی و با حضور معاونین و مدیران مراکز و همچنین مدیران موسسات تخصصی شهرستان های تهران، آمل، اراک به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید.
 
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس ایراد می کرد، بیان داشت: در امر آموزش آنچه اهمیت ویژه دارد مسئله «تفقه در دین» است و لذا نباید ما تنها به آموزش و پژوهش های فقهی در دین بسنده کنیم و تا تفقه در دین را فرا نگیریم، انتظار حضرت آیت الله جوادی از راه اندازی این موسسات تخصصی را بر آورده نکرده ایم.
 
ایشان تجربه فضای مجازی را تجربه ای شیرین بیان کرد و اظهار داشت: این تجربه که در این مدت به سمت آن رفتیم، تجربه شیرینی بود که باعث شد با استفاده از امکانات و ابزارهای نوین، از خیلی از اتلاف وقت ها و هزینه ها جلوگیری شود.
 
وی با بیان اینکه باید نظام سنتی حوزه علمیه خودش را به فضای گسترده فرهنگی و اجتماعی حوزه نزدیک کند، بیان داشت: دین به معنای واقعی کلمه به جامعه راه پیدا نکرده و آنچه از گویندگان و خطباء مطرح می شود، یک سری مسائل تشریفاتی دین است و تبیین درست معنای دین و ارتباط آن با مسائل اجتماعی و فرهنگی و اخلاقی جامعه، وظیفه ای است که با حوزویان به صورت تخصصی ورود کنند و در این راه کتاب «منزلت عقل در هندسه معرفت دینی» یک منبع قوی می باشد که توصیه می شود که حتما در موسسات تخصصی به صورت رسمی تدریس شود تا با تبیین عقلانیت وحیانی از منظر حضرت استاد، عقل را بهتر بشناسیم چرا که تا این مهم صورت نگیرد، امکان ندارد مباحث تفسیری و فلسفی حضرت استاد را بتوانیم درست درک کنیم.
 
ایشان در پایان با تاکید بر اینکه نباید فضای مجازی و ظرفیتی که از این راه به دست ما رسیده را دست کم بگیریم، به همه حوزویان توصیه کردند تا در مرحله اول آموزش که همان آشنایی با مسائل هست، توقف نکنند، بلکه سعی کنند با تحقیق و مطالعه ، مراحل شناخت و سپس مرحله اختراعات و ابدائات علمی را نیز پشت سر بگذارند.

دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات