14 03 2017 305980 شناسه:
image

شماره 11 نشریه علمی پژوهشی اخلاق وحیانی آماده چاپ شد

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به همت مدیریت نشریات پژوهشگاه علوم وحیانی معارج، شماره یازددهم «دو فصلنامه علمی پژوهشی اخلاق وحیانی» آماده چاپ شد.

شماره 11 نشریه علمی پژوهشی اخلاق وحیانی آماده چاپ شد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء به نقل از سایت پژوهشگاه معارج: به همت مدیریت نشریات پژوهشگاه علوم وحیانی معارج، شماره یازددهم «دو فصلنامه علمی پژوهشی اخلاق وحیانی» آماده چاپ شد.

ویژگی مهم این شماره را می توان در اولین مقاله آن ملاحظه کرد؛ جایی که نویسندگان  به مساله جنسیت در اخلاق از منظر حکیم متخلق آیت الله العظمی جوادی آملی(حفظه الله) پرداخته و امتیاز این نظریه ایشان را نسبت به سایر اندیشمندان مسائل اجتماعی، زنان و آرای فمنیست ها مشخص کرده اند؛ پاسخ های حضرت استاد به دو پرسش اساسی این حوزه، که آیا هنجارهای اخلاقی زنان با مردان متفاوت است و آیا اصلا جنسیت در اخلاق تأثیرگذار است،  از امتیازات این مقاله به شمار می آید.

مقالات دیگر  این شماره از دوفصلنامه به این ترتیب است:

•    جنسیت و اخلاق از دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی/ فاطمه نیازکار، حسین دیبا

•    ویژگى‏ها و شاخص‏هاى گزاره‏هاى اخلاقى در قرآن كریم و روایات/ محمدجعفر صدری/ محمود رجبی

•    ساختار انسان‌شناسی سلوکی در سنت دینی/علی فضلی

•    تحلیل و بررسی دیدگاه شیخ‌الرئیس دربارۀ سعادت/ علی شیروانی

•    اصول تربیت اخلاقی از منظر اسلام: رویکردی تطبیقی/ بهروز رفیعی

•    تبیین جایگاه و کارکرد قوۀ خیال در صدور رفتار و افعال عاقلانه از انسان با تأکید بر مبانی نفس‌شناسی صدرالمتألهین/ محمدحسین وفائیان، احد فرامرز قراملکی

•    تبیین رفتار مصرف‌کنندگان ایرانی در موقعیت‌های تردیدبرانگیز اخلاقی و مقایسه با شش کشور/ میترا دانش‌پرور، مسعود بنافی، سعید صحت

علاقه مندان مي توانند جهت مطالعه متن كامل مقالات به سامانه نشریه اخلاق وحیانی به آدرس Ethics.isramags.ir مراجعه و فايل كامل متن مقالات را دريافت نمايند.

دو فصلنامه علمی پژوهشی اخلاق وحیانی از مقالاتی که با نگاهی نو در حوزه اخلاق اسلامی، اصول اخلاقی ادیان ابراهیمی، و فلسفه اخلاق، تحقیق وتالیف شده اند، استقبال كرده و مقالاتي كه بر اساس مباني اخلاقی و اصول تربیتی ـ سلوکی آيت الله العظمی جوادی آملي (حفظه الله) نگاشته شده اند در اولويت بررسي و چاپ قرار مي‌دهد. نويسندگان و محققين گرامي می توانند جهت اطلاع از شیوه نامه مقالات وارسال مقاله خود از طريق وب سایت مجله اقدام نمایند.