05 09 2016 299965 شناسه:
image

لزوم توجه به قرآن کریم در حوزه های علمیه برای عمل به تکلیف انذار است/جایگاه مراکز تخصصی تفسیررا باید با توجه به اهمیت قرآن کریم سنجید

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی تفسیر اسراء در تهران تحت اشراف حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با حضور حجت الاسلام و المسلمین غفوری مدیر حوزه علمیه تهران، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و جمعی از مدیران و طلاب...

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی تفسیر اسراء در تهران تحت اشراف حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با حضور حجت الاسلام و المسلمین غفوری مدیر حوزه علمیه تهران، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و جمعی از مدیران و طلاب این مرکز تخصصی در مسجد امام حسن عسکری(ع) تهران واقع در میدان هروی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری مدیر حوزه علمیه تهران در این مراسم به اهمیت جایگاه درس تفسیر قرآن در حوزه های علمیه پرداخت و اظهار داشت:

لزوم آموختن و توجه به قرآن کریم در حوزه های علمیه  برای عمل به تکلیف «انذار» در حوزه ها توسط طلاب برای دستیابی به یک تاثیر تحول آور در جامعه است که بدون بهره گیری از قرآن کریم ممکن نخواهد بود.

وی با تقدیر از مسئولین و دست اندرکاران راه اندازی و افتتاح مرکز تخصصی تفسیر اسراء در تهران گفت:

اهمیت این مرکز تخصصی تفسیر که تحت اشراف آیت الله العظمی جوادی آملی است برای عموم حوزه های علمیه تهران مشخص است و مدیريت حوزه های علمیه تهران هر آنچه در توان دارد برای کمک به برنامه های این مرکز صورت خواهد.

 

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسینی نیشابوری مدیر مرکز تخصصی تفسیر اسراء در تهران در سخنانی به تشریح برنامه های این مرکز تخصصی پرداخت و بیان داشت:

درس تفسیر نباید تنها به عنوان یک درس جنبی در حوزه های علمیه تلقی شود، اهمیت و جایگاه مراکز تخصصی تفسیررا باید با توجه به  اهمیت قرآن کریم سنجید چرا که این مراکز تخصصی زمینه تلاش بیشتر برای فهم بیشتر و عمیق تر قران کریم است.

وی ادامه داد:

یکی از برنامه های مهمی که باید عهده دار باشیم ایجاد کرسی تفسیر در حوزه ها است که با توجه به اهتمام و حمایت هایی که صورت می گیرد این مهم اتفاق خواهد افتاد.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر اسراء در تهران شناسایی اساتید ممتاز رشته تفسیر را از دیگر برنامه های این مرکز تخصصی برشمرد و اذعان داشت:

شناسایی اساتیدی که موفق شده اند در مکتب قرآن کریم به ویژه در محضر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی شاگردی کنند امری ضروری است از سوی دیگر این مرکز باید برای صدور افراد متخصص پرورش یافته در ساحت تفسیر قران کریم به دیگر مراکز برنامه ریزی و اقدام نماید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نیشابوری خاطرنشان کرد:

از جمله مهمترین برنامه های مرکز تخصصی تفسیر اسراء در تهران در راستای ارتقاء سطح علمی طلاب و آشنایی با مدرسه فکری حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی خواندن آثار مکتوب حضرت استاد در یک برنامه سیر مطالعاتی است که به این امر الزام و التزام جدی وجود دارد.