20 02 2017 286320 بطاقة تعريف:
image
مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی؛

نسبت اخلاق و احکام و ملزومات دین داری در جامعه مدرن

پایگاه اطلاع رسانی اسراء : حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در مصاحبه با ماهنامه خیمه، از نسبت اخلاق و احکام و ملزومات دین داری درجامعه مدرن می گوید و تاکید می کند جامعه با دینی که ناروا و نادرست تعریف و خوانش می شود و به ناروایی هم تحمیل می شود، در تعارض است.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در مصاحبه با ماهنامه خیمه، از نسبت اخلاق و احکام و ملزومات دین داری درجامعه مدرن می گوید.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء، به نقل از ماهنامه خیمه؛ دین و دینداری در جامعه مدرن امروز بعضا با قرائت های مختلف و گاه متضاد روبه رو است ، آن قدر که همین قرائت های متفاوت گاهی منجر به روی گردانی جامعه از دین و احکام دینی می شود . با حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی، استاد حوزه علمیه قم درباره دین و اخلاق گفتگو کردیم. او تاکید دارد که جامعه را دین ستیز نمی داند، بلکه جامعه ما دین گریز شده است و اینکه جامعه با دینی که ناروا و نادرست تعریف و خوانش می شود و به ناروایی هم تحمیل می شود، در تعارض است.

لازم به ذکر است، شماره 120 (بهمن و اسفند) ماهنامه خیمه را می توان  با مراجعه به سایت خیمه به آدرس nashrekheime.ir دریافت کرد.


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات