07 03 2024 2460470 بطاقة تعريف:
image

نشست علمی «نقش اصول در تفسیر» برگزار گردید

پایگاه اطلاع رسانی اسراء:  نشست علمی با موضوع «نقش اصول در تفسیر» با ارائه جناب استاد حجت الاسلام والمسلمین احمد قدسی و دبیر علمی حجت الاسلام علی خلیل پور روز چهارشنبه 16 اسفند ماه در محل سالن کنفرانس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء  برگزار گردید.

 

در این جلسه درباره اهیمت علم اصول و کاربرد آن در علوم مختلف خصوصا علم تفسیر بحث شد؛ اینکه چرا حوزه ما حوزه اصول محور است؟ مطرح شد با اینکه برخی از اساتید در قبال این سوال تسلیم شده اند یعنی اینکه حوزه اینکه حوزه اصول محور است نقش داشته اند اما این مشرب جزء نقطه قوت حوزه است.

چرا که انسان اگر بخواهد مسائل روانشناسی رشد را از قرآن استفاده کند، باید از قواعد استنباطی اصول بهره بگیرد، اگر بخواهد جامعه شناسی را از قرآن و روایات بهره بگیرد، نیاز به قواعد اصول دارد، و همچنین است دیگر علوم ماند علم سیاست و یا قواعدی که باید در روابط بین الملل به کار رود، اگر بخواهیم اینها را از قرآن و روایات استفاده کنیم نیاز به قواعد اصول داریم

همچنین درباره حوزه های کاربردی اصول و ضرورت علم اصول خصوصا نقش آن در تفسیر و فرایند سازی و استفاده از اصول و کاربردسازی آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

​​​​​​​


 


 


 


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات