08 08 2016 301257 شناسه:
image

جامعه دينی دولت دينی مي‌سازد

پایگاه اطلاع رسانی بنیاد اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار جمعی از دانشجویان و مسئولان دانشگاه امام حسین علیه السلام بیان داشتند: جامعه باید ابتدا خود صالح باشد و بعد دولت صالح تشکيل بدهد. ما بايد تلاشمان به اين سَمت باشد که ابتدا جامعه اسلامي باشد و بعد دولت. ما جامعه را بايد اصل...

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بنیاد اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار جمعی از دانشجویان و مسئولان دانشگاه امام حسین علیه السلام بیان داشتند:

راه مستقیمی را که ذات اقدس الهي به ما نشان داد، نه بُن‌بست است نه مانع دارد؛ راهي که بُن‌بست باشد يا مانع داشته باشد، صراط مستقيم نيست و خدا ما را به صراط مستقيم دعوت کرده است.

ایشان ادامه دادند: شرق و غرب عالَم سپاه و ستاد الهي‌اند؛ يعني چيزي در عالَم نيست که مأمور پروردگار نباشد و خداوند اين جنود را به رهبري انبياي الهي اداره مي‌کند.

معظم له در فراز دیگری از سخنان خود به رابطه و وظایف متقابل مردم و دولت  پرداختند و اظهار داشتند:

سوال مهمی که مطرح است این است که آيا دولتی که اسلامي هست مردم را مي‌سازد يا مردم مسلمان‌اند که دولت اسلامي تشکيل مي‌دهند؟ پاسخ این سوال این است که بدنه اگر بدنه دينی نباشد، رهبر هر چند علي بن ابيطالب(ع) هم باشد ـ خدايي ناکرده ـ شکست مي‌خورد! لذا جامعه باید ابتدا خود صالح باشد و بعد دولت صالح تشکيل بدهد. ما بايد تلاشمان به اين سَمت باشد که ابتدا جامعه اسلامي باشد و بعد دولت. ما جامعه را بايد اصل بدانيم؛ جامعه ديني، دولت ديني مي‌سازد.

ایشان به توقعات جامعه از مسئولان اشاره کردند و ابراز داشتند: جامعه از ما توقّع ندارد که ما سلمان و اباذر باشيم! جامعه همين را مي‌خواهد که راست بگوييم و امانت دار باشیم و هر جور که مي‌گوييم عمل بکنيم؛ توده مردم از ما اين را مي‌خواهند،  توده مردم از ما يک اقتصاد و معامله سالم مي‌خواهند؛ اگر فشاري هست برای همه باشد، اگر خدايي ناکرده نگراني هست براي همه باشد و اگر امنيتي هست براي همه باشد، توده مردم از ما همين عدالت را مي‌خواهند.