04 05 2018 296149 ID:
image
با عرضه در غرفه مرکز بین المللی نشر «اسراء»؛

دویست و هفدهمین چاپ «مفاتیح الحیات» در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: چاپ دویست و هفدهم کتاب «مفاتیح الحیات» اثر آیت الله العظمی جوادی آملی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: مرکز بین المللی نشر اسراء وابسته به بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و متولی چاپ، نشر و توزیع آثار آیت الله العظمی جوادی آملی، مانند سالهای گذشته حضور فعالی در نمایشگاه کتاب تهران دارد و به عرضه محصولات متنوع خود در حوزه نشر مکتوب و دیجیتال می پردازد.

کتاب ارزشمند مفاتیح الحیات از آثار پرمخاطب مرکز بین المللی نشر اسراء می باشد که به چاپ کم سابقه دویست و هفدهم رسیده است و همواره مورد توجه علاقمندان به آثار حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی بوده است.

آیت الله العظمی جوادی آملی با اشراف همه جانبه به منابع وحیانی و با بهره‌وری کامل از کتاب و سنت و همچنین عقل برهانی و نیز با ژرف‌بینی خاص به این ایده تفطن دادن که همان طور که بزرگ محدث روزگار ما، جناب حاج شیخ عباس قمی با اثر ماندگار و سودمندش یعنی مفاتیح الجنان، راه بزرگ سلوک و بندگان و ارتباط انسان با خدا را از طریق انجام دادن اعمال عبادی در سه بخش نماز، دعا و زیارات و بهره مندی از ثواب و پاداش آنها هموار کرد، کتابی دیگر لازم است که جلد دوم و مکمل آن محسوب شود و شئون دنیایی به ویژه امور اجتماعی بندگان را نیز با همان رویکرد، با آموزه‌های وحیانی مرتبط سازد تا آدمی در زندگی خود از این برنامه‌های الهی بهرمند گردد و از آثار آن، هم در دنیا و هم در عقبا سود ببرد، از این رو این کتاب، «مفاتیح الحیات» نام یافت.

پس رسالت این اثر نفیس و ماندگار این است که با تکیه بر منابع وحیانی، اصول و مبانی و نیز مواد و فروعاتی استنباط و استخراج شوند که در جهت معنا بخشی به زندگی انسانی در ابعاد مختلف اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی به کار آیند.

بنابراین می‌توان نقطه مشترک این اثر با کتاب مفاتیح الجنان را در این دانست که انسان با داشتن حسن فاعلی و حسن فعلی اعم از انجام اعمال عبادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی از ثواب و پاداش الهی بهره مند می‌گردد و در هر دو اثر به این ثواب‌ها، عقاب‌ها، آثار و پیامد رفتارها توجه شده است؛ اما امتیاز این کتاب این است که مباحث آن، ناظر به رفتار، گفتار و حتی نیت‌هایی است که توجه و اهتمام به آن‌ها مناسبات فردی و اجتماعی و زیست محیطی او را تنظیم، تصحیح و اصلاح می‌کنند.

علاقمندان به تهیه آثار مکتوب و دیجیتال حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی می توانند به غرفه مرکز بین المللی نشر اسراء در سی و يكمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به آدرس:مصلای امام خمینی (ره) ، شبستان، راهرو شماره هفت(7)، غرفه شماره نوزده (19) مراجعه نمایند.


دیدگاه شما درباره این مطلب
0 Comments