15 09 2019 287090 ID:
image
دکتر مرتضی جوادی آملی در مراسم آیین شروع سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه مازندارن:

موفقیت برنامه ها آموزشی، نیازمند جدیت طلاب از یک سو و ارتباط اساتید و طلاب از سوی دیگر است

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی مدیر حوزه های علمیه آمل، در آیین شروع سال تحصیلی جدید (۹۹_۹۸) حوزه های علمیه استان مازندران که به میزبانی شهرستان آمل و در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد، در سخنانی با اشاره به ایام سوگ و ماتم سید...

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی مدیر حوزه های علمیه آمل، در آیین شروع سال تحصیلی جدید (۹۹_۹۸) حوزه های علمیه استان مازندران که به میزبانی شهرستان آمل و در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد، در سخنانی با اشاره به ایام سوگ و ماتم سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، به بیان حدیثی از آن امام همام پرداخت و اذعان داشت: امام حسین علیه السلام می فرماید: «لا یَکْمُلُ الْعَقْلُ اِلاّ بِاتِّباعِ الْحَقِّ»؛ امکان ندارد عقلانیتی به جامعه بیاید مگر اینکه از حق تبعیت شود.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء خاطرنشان کرد: مشکل جامعه ما «جهل» نیست بلکه «جهالت» و «دوری از حق» است، بسیاری از افرادی که در کربلا در مقابل امام قرار داشتند، امام را می شناختند اما دچار عدم تبعیت از حق بودند.

وی تصریح داشت: امروز نیز جامعه ما با مشکل جهالت در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دیگر عرصه ها درگیر است.

ایشان در ادامه بیان داشت: بخش وسیعی از جامعه ما حق را گم کرده اند و از ظن و وهم و خیال پیروی می کنند و بخش دیگری از افراد که اربابان کفر هستند از هوا و هوس پیروی می کنند، در این بین تنها سخن و مکتب حسین بن علی (ع) می تواند نجات بخش جامعه ما باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:

انجام هر برنامه و تصمیمی منوط و مشروط به تحقق یک سری از عوامل است، عامل اصلی در حوزه تعلیم و آموزش خود طلاب هستند که اگر اهتمام جدی به برنامه های آموزشی نداشته باشند هرگز برنامه موفق نخواهد بود.

وی بیان داشت: موفقیت برنامه های آموزشی نیاز به تلاش و جدیت طلاب دارد یعنی طلاب باید تمام وقت خود را صرف برنامه منسجم تحصیلی خود کنند تا یک گفتمان تعلیم و تعلم بین ایشان و حوزه شکل بگیرد.

استاد حو‌زه و دانشگاه ادامه داد: عامل مهم دوم، خود اساتید و مربیان حوزه هستند، نباید استفاده طلاب و حوزه ها از اساتید یک استفاده حداقلی باشد بلکه باید یک ارتباط منسجم بین اساتید با یکدیگر از یک سو و بین اساتید و طلاب از سوی دیگر برقرار شود بایستی همه برنامه ها چه آموزشی و چه سایر برنامه ها در حوزه تحت نظر اساتید قرار بگیرد تا از بار علمی کافی برخوردار باشد.


دیدگاه شما درباره این مطلب
0 Comments