17 12 2018 291545 ID:
image
مدیر پژوهشکده فلسفه و علوم عقلی پژوهشگاه معارج ارائه داد:

چاپ جلد اول فصوص تا پایان سال/چاپ دو جلد از درس‌‌گفتارهای شواهدالربوبیه

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حجت الاسلام ملایی مدیر پژوهشکده فلسفه و علوم عقلی پژوهشگاه معارج، در جلسه دیدار پژوهشگران پژوهشگاه علوم وحیانی معارج با آیت الله العظمی جوادی آملی، گزارشی از اقدامات پژوهشی صورت گرفته این پژوهشکده در سال جاری و برنامه های پیش رو ارائه نمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: همزمان با هفته پژوهش، مسئولین، اعضای هیئت علمی و پژوهشگران پژوهشگاه معارج وابسته به بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدارحجت الاسلام ملایی مدیر پژوهشکده فلسفه و علوم عقلی پژوهشگاه معارج گزارشی از اقدامات پژوهشی صورت گرفته  این پژوهشکده در سال جاری و برنامه های پیش رو، به محضر معظم له ارائه نمود.

حجت الاسلام ملایی بیان داشت: ما امسال به لطف خدای متعال چاپ جلد اول فصوص را خواهیم داشت كه در واقع درس‌ها و مباحثات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی پیرامون این کتاب است و یك كار فوق‌العاده غنی خواهد بود که مجلّدات این كار به پانزده جلد خواهد رسید. همچنین، جلد دوم فصوص هم‌اكنون در حال كار شدن است و امیدواریم تا پایان سال این جلد به اتمام برسد و محضر حضرت استاد تقدیم شود تا بتوانیم در سال آینده آن را به چاپ برسانیم.

وی اذعان داشت: در مجموعه رحیق مختوم جلد 31 به اتمام رسیده که مربوط به شرح جلد هشت اسفار هست و در واقع مباحث نفس‌شناسی حضرت استاد است. همچنین ما به لطف الهی امسال چاپ دو جلد از درس‌‌گفتارهای شواهدالربوبیه را نیز خواهیم داشت.

مدیر پژوهشکده فلسفه و علوم عقلی پژوهشگاه معارج خاطرنشان کرد: یك كلان‌پروژه‌ تحت عنوان منظومه فكری حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی طراحی شده که بخش‌های مختلفی دارد اما تاکنون تنها دو بخش آن فعال شده؛ یک بخش منظومه خداشناسی حضرت استاد است و متمركز در بحث ذات الهی می باشد و بخش دیگر در حوزه معرفت‌شناسی است که در این بخش، شش پرونده علمی تشكیل گردیده است.

وی تصریح داشت: كار دیگری كه شروع شده است در حوزه فلسفه علم كلام بر مبنای اندیشه حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی است که این كار به شكل مقاله‌محور دنبال می‌شود که ان‌شاءالله به مرور آماده و چاپ خواهد شد. نظرات منطقی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی نیز جمع‌آوری و آماده شده که در آینده نزدیک به چاپ خواهد رسید.

حجت الاسلام ملایی به فعالیت های پژوهشکده فلسفه و علوم عقلی در حوزه کلام اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه كلام یك كلان‌پروژه برای منظومه كلامی حضرت استاد تهیه شده و فعالیت آن شروع شده و پرونده‌های علمی مداخل علم كلام را استخراج كرده ایم، نزدیك به پانزده پرونده علمی تاکنون آماده شده كه كارهای پژوهشی روی آنها شكل خواهد گرفت و تبدیل به اثر خواهد شد.


دیدگاه شما درباره این مطلب
0 Comments