14 10 2023 1959014 ID:
image

آرشیو بنیاد اسراء سرمایه متعلق به جهان اسلام است / لزوم راه اندازی هر چه سریعتر سامانه یکپارچه مدیا

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی روز پنجشنبه در دیداری از معاونت رسانه، از برنامه های جدید این معاونت و همچنین روند راه اندازی سامانه نرم افزار جامع مدیریت و آرشیو منابع دیجیتال تحت وب (آپاسای)، اطلاع یافتند.

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی روز پنجشنبه در دیداری از معاونت رسانه، از برنامه های جدید این معاونت و همچنین روند راه اندازی سامانه نرم افزار جامع مدیریت و آرشیو منابع دیجیتال تحت وب (آپاسای)، اطلاع یافتند.

 

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی، با بیان اینکه آرشیو بنیاد بین المللی اسراء یک سرمایه عظیم برای جهان اسلام است، اظهار داشتند: باید این سرمایه عظیم را قدر بدانیم و محترم شماریم و آن را سرمایه ملی بدانیم. این سرمایه متعلق به اسراء نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است.

 

ایشان بیان داشتند: لازم است هر چه سریعتر سامانه جامع مدیریت آرشیو راه اندازی و به بهره برداری برسد  تا هم محققان و پژوهشگران داخلی بنیاد و هم دیگر علاقه مندان به آثار و بیانات حضرت آیت الله جوادی آملی، بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

 

ایشان گفتند: سعی شود تا در تمامی مراحل راه اندازی و بهره برداری از سامانه مذکور، با مشورت با صاحب نظران و محققان حوزوی و دانشگاهی و استفاده از تجارب آنها، تمامی استاندارهای لازم پژوهشی و رسانه ای لحاظ گردد.

 

در ابتدای این دیدار، مهندس کوچکیان ضمن ارائه گزارشی از برنامه های معاونت رسانه در سه بخش آرشیو، تولید و اطلاع رسانی، بر اهمیت راه اندازی سامانه یکپارچه مدیا برای اهداف آتی بنیاد تاکید کرد و گفت: سامانه جامع مدیریت آرشیو، نه تنها برای رسانه که برای تمامی بخش های بنیاد اعم از آموزش، پژوهش و فرهنگی قابل استفاده بوده و با راه اندازی آن دسترسی پژوهشگران و علاقه مندان به آرشیو غنی بنیاد اسراء، به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

 

وی گفت: آرشیو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا ، شامل 28440 فایل تصویری، متنی و صوتی است که حجم اطلاعات آن به بیش از 268TB می رسد؛ لذا با توجه به حجم اطلاعات و تنوع آن، باید این را یک «بیگ دیتا » دانست و تمام تلاش معاونت رسانه این است تا با راه اندازی سامانه یکپارچه مدیا(آپاسای)، این حجم از اطلاعات در دسترس محققان و پژوهشگران بر اساس استاندارهای مراکز کلان داده، قرار گیرد.

 

مهندس احمدی معاونت فاوا نیز در این جلسه، گزارشی از ظرفیت های فنی نرم افزار آپاسای ارائه داد و بر همکاری تنگاتنگ معاونت فاوا با معاونت رسانه در جهت راه اندازی هر چه سریعتر آن تاکید نمود.

 

تهیه دموی کوتاه تصویری از عملکرد سامانه آپاسای، راه اندازی چرخه تولید erp، بارگزاری دیتاهای آماده شده در نرم افزار به صورت ماشینی و زیر بار رفتن نرم افزار، جلسه مشورتی با محققان و اساتید با تجربه به جهت استاندارد سازی موضوع بندی تزاروسی آرشیو بنیاد بر اساس رده بندی کنگره، برخی از مصوبات این جلسه بود.


دیدگاه شما درباره این مطلب
0 Comments