تیتر اخبار | < بایگانی
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی درگفت وگو با شفقنا:
اگر عقلانیت در جامعه نباشد دین هرگز در جامعه نمودار نمی‌شود
دفتر مرجعیت دینی و علمی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی؛
برگزاری مجلس سوگواری به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمين مرتضي جوادي آملي:
نگاهي به انديشه هاي قرآني آيت الله هاشمي رفسنجاني

دیگر اخبار
اهمیت رعایت نکات بهداشتی در سیره اهل بیت(ع) و آموزه های ایشان

اهمیت رعایت نکات بهداشتی در سیره اهل بیت(ع) و آموزه های ایشان

آیت‌الله العظمی جوادی آملی رأی خود را به صندوق انداختند

آیت‌الله العظمی جوادی آملی رأی خود را به صندوق انداختند

هم ثروت و هم فقر، ابتلاء و امتحان الهی است

هم ثروت و هم فقر، ابتلاء و امتحان الهی است

اقتصاد سالم پیش شرط اقتصاد مقاومتی

اقتصاد سالم پیش شرط اقتصاد مقاومتی

عظمت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در بیان آیت الله العظمی جوادی آملی

عظمت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در بیان آیت الله العظمی جوادی آملی

حضرت زهرا، عطیه الهی است/ او از برترین ها و عالی ترین جلوه هایی است که پروردگار عالم در نشئه طبیعت آن را آشکار ساخته است

حضرت زهرا، عطیه الهی است/ او از برترین ها و عالی ترین جلوه هایی است که پروردگار عالم در نشئه طبیعت آن را آشکار ساخته است

نمایشگر دسته ای مطالب

شناسه : 392780


پایگاه اطلاع رسانی اسراءـ سرویس دین و اندیشه: آیت الله العظمی جوادی آملی: اگر ما روزه گرفتيم و به اين فكر بوديم كه، خداى ناكرده، كسى را برنجانيم يا به مقام و جاهى برسيم يا نتوانستيم خود را آماده كنيم كه اگر به جاه رسيديم، تفاوتى براى ما نداشته باشد، باطن ما روزه نگرفته است و چون باطن روزه نگرفته به باطن روزه نرسيده‌ايم.

آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه برای رسیدن به باطن روزه، باید باطن ما هم روزه بگیرد، بیان می دارند:

تا چه اندازه ما به باطن روزه مى‌پردازيم كه نه تنها ظاهرمان روزه بگيرد و چيزى نخوريم و نياشاميم؛ بلكه سرّ و درون ما هم روزه بگيرد؟ نگذاريم خاطره‌اى در دل خطور كند كه خدا نمى‌پسندد. مبادا در دلْ بد كسى را بخواهيم. چنين نيست كه اگر خاطرات در دل عبور كرد، خداى سبحان نداند يا دل انسان تيره نشود.
روزه عوام، خواص و اخص با هم متفاوت است. اگر ما روزه گرفتيم و به اين فكر بوديم كه، خداى ناكرده، كسى را برنجانيم يا به مقام و جاهى برسيم يا نتوانستيم خود را آماده كنيم كه اگر به جاه رسيديم، تفاوتى براى ما نداشته باشد، باطن ما روزه نگرفته است و چون باطن روزه نگرفته به باطن روزه نرسيده‌ايم.
مأخذ: (حكمت عبادات، ص 141)