16 05 2021 279815 بطاقة تعريف:
image
شنبه اول خرداد، همزمان با روز بزرگداشت ملاصدرا؛

« سیاست الهیه در حکمت متعالیه: شرح مشهد پنجم الشواهد الربوبیه » اثر جدید استاد مرتضی جوادی آملی رونمایی می شود

آیین رونمایی اثر جدید استاد حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی با عنوان « سیاست الهیه در حکمت متعالیه: شرح مشهد پنجم الشواهد الربوبیه » روز شنبه، اول خرداد ماه همزمان با روز بزرگداشت ملا صدرا در محل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار می گردد.

آیین رونمایی  اثر جدید استاد حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی با عنوان « سیاست الهیه در حکمت متعالیه: شرح مشهد پنجم الشواهد الربوبیه »  روز شنبه، اول خرداد ماه همزمان با روز بزرگداشت ملا صدرا در محل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار می گردد.

آیین رونمایی از کتاب « سیاست الهیه در حکمت متعالیه: شرح مشهد پنجم الشواهد الربوبیه» از ساعت 11 تا 13 روز شنبه 1/3/1400 با حضور حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (تالار شهید سلیمانی) با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد.

کتاب حاضر شرحی است بر مشهد پنجم کتاب الشواهد الربوبیه اثر بزرگ حکیم نامدار اسلامی صدرالمتالهین شیرازی، شیوه و روش این کتاب شرح، توضیح و تبیین مطالب بر اساس مبانی حکمت متعالیه و هماهنگی آن با منابع ربوبی اعم از کتاب و سنت و بررسی مناسبات بین کشف عقلی حکمی و شهود قلبی عرفانی و وحیانی است. در تمامی مشاهد پنجگانه این کتاب ضمن نمایان ساختن جلوه های وحیانی، پافشردن بر مواضع برهانی و تاکید بر قوالب عقلی وحِکَمی مشهود است. در همین راستا فلسفه به دانش فقه بها بخشیده و ضمن تایید موضوع این دانش یعنی بررسی قول و احکام الهی که ازعلوم اعتباریه است، به سهم و نقش عمده آن در ابواب مختلف فقهی و مشخصا به سیاست پرداخته و از جانب دستگاه فقه به کارآمدی سیاست اسلامی فتوا می دهد.


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات