04 07 2018 294836 بطاقة تعريف:
image
آیت الله العظمی جوادی آملی:

اگر انسان در راه خدا باشد هرگز در راه نمی ماند

پايگاه اطلاع‌رساني اسراء؛ در جلسه ديدار هفتگی اهالي احمدآباد دماوند با حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي، معظم‌له با اشاره به جريان خلقت انسان و اينكه خداوند جهان را مسخّر انسان قرار داده است، بيان داشتند: خداوند هيچ موجودي را در جهان خلقت به عظمت انسان نمي‌داند. براي اينكه مخلوق‌ها را كه نسبت به...

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی اسراء؛ در جلسه دیدار هفتگی اهالی احمدآباد دماوند با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، معظم‌له با اشاره به جریان خلقت انسان و اینكه خداوند جهان را مسخّر انسان قرار داده است، بیان داشتند: خداوند هیچ موجودی را در جهان خلقت به عظمت انسان نمی‌داند. برای اینكه مخلوق‌ها را كه نسبت به هم می‌سنجد انسان را مسخّر هیچ چیزی نمی‌داند، ولی همه چیز جهان را مسخّر انسان می‌داند؛ اگر چیزی بزرگ‌تر یا هم‌سطح انسان در زمین و آسمان بود خدا آنها را مسخّر انسان قرار نمی‌داد.

ایشان ادامه دادند: در نتیجه انسان آن‌قدر توانایی دارد كه از همه آسمان‌ها، از همه زمین، از همه موجودات آسمان و زمین بهره بگیرد. فرمود من همه موجودات آسمان و زمین را برای شما مسخّر كردم یعنی انسان این قدرت را دارد که رشد و پرواز كند. اینکه فرشتگان برای حوزویان و دانشگاهیان بال های خود را پهن می‌كنند برای سه هدف است؛ یكی اینكه اینها كه در حوزه یا دانشگاه درس می‌خوانند بال در بیاورند، یكی اینكه از آن استفاده كنند و پرواز كنند، یكی اینكه مثل خود ملائكه بفهمند از جهت پرواز كنند نه در جهت؛ ملائكه برای اینكه بفهمانند از این پَر علمی چطور استفاده كنید فرمودند مثل ما باشید! از زمین و زمان فاصله بگیرید و بالا بیایید.

معظم له در پایان سخنانشان با تكیه بر آیات قرآن كریم به ضرورت شناخت انسان اشاره كردند و تصریح داشتند: ما اگر بدانیم چه كسی هستیم و جایگاه خود را بشناسیم خیلی بهتر از این زندگی می‌كنیم و چیزی ما را به بند نمی‌كشد، اگر خدای ناكرده بیراهه رفتیم یا راه كسی را بستیم همیشه نگرانیم كه چه وقت آبروی ما می‌رود چون این‌طور نیست كه خدا كسی را رها كند لذا همیشه نگرانیم اما اگر انسان در راه خدا باشد هرگز در راه نمی‌ماند «أَ لَیسَ اللَّهُ بِكافٍ عَبْدَهُ »؛ اگر یك حادثه اقتصادی یا فشار اقتصادی پیش آمد مانند این روزها كه فضای اقتصادی ملتهب بود خداوند می فرماید اگر کسی در هر حادثه‌ای بگوید ﴿قُلِ اللَّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ فی‏ خَوْضِهِمْ یلْعَبُونَ﴾ هرگز نمی‌لرزد چون كلّ آسمان و زمین را خدا مسخّر قرار داد.


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات