01 06 2022 277568 بطاقة تعريف:
image
در محضر استاد؛

کاوش در نظریه تجدد امثال از منظر آیت الله العظمی جوادی آملی

یكی از مباحث هستی شناسی، تقسیم موجود به ثابت و متغیر است. تنها موجودی که ثابت محض است و هیچ گونه دگرگونی در آن راه ندارد، یعنی نه از درون تغییر پذیر است و نه از بیرون، ذات واجب است. اما موجوداتی كه عین ثبات محض نباشند و به نحوی پذیرای تغییر باشند، ممكن الوجودند.

در محضر استاد؛

آیت الله العظمی جوادی آملی:

اگر ما #صالح باشیم جامعه یقیناً سالم می ‌شوند! قبل از اینکه از ما علم طلب بکنند از ما #طهارت می ‌طلبند؛ طهارت جاذبه ایجاد می ‌کند. اگر ما انسان صالحی بودیم همین که از کوی و برزن عبور می‌ کنیم به مردم نور می ‌دهیم ﴿وَجَعَلْنا لَهُ نُوراً یمْشی بِهِ فِی النّاسِ﴾؛ این ‌طور نیست که حالا نیازی به منبر باشد یا نیازی به سخنرانی باشد.

اگر کسی #وارسته بود همین که در کوی و برزن راه می‌ رود؛ دارد می‌ رود برای درس، دارد می‌ رود برای بحث، دارد می ‌رود برای انجام کار، آشنایان او که او را می ‌بینند متعظ می ‌شوند ﴿وَجَعَلْنا لَهُ نُوراً یمْشی بِهِ فِی النّاسِ﴾. این می ‌شود جاذبه بعد کم ‌کم می ‌شود #کیمیاگری!

خود ائمه (علیهم السلام) این کیمیاگری را با سبک خاصی برای اوحدی از شاگردانشان داشتند و تمام این صنعت در اختیار وجود مبارک #ولی_عصر_ارواحنا_فداه است.


#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
 

منبع:
سخنرانی عمومی
تاریخ: 1381/07/30
 


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات