28 12 2017 270186 بطاقة تعريف:
image
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی:

بازار اسلامی بزرگترین ظرفیت اتحاد شیعه و اهل سنت است

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی گفت: الگوهای بازار اسلامی در مذاهب شیعه و اهل سنت یکی است و این حوزه بزرگترین ظرفیت برای اتحاد شیعه و اهل سنت است. بر اساس فقه اسلامی مسلمانان می توانند از پاکی و حلال بودن کالاها در بازارهای ملل اسلامی، به حکم آنکه بازار اسلامی...

نخستین همایش تخصصی الگوی بازار اسلامی روز چهارشنبه ششم دی ماه راس ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در تالار بزرگ وحدت شهر قشم با حضور مسئولان استان هرمزگان، سازمان‌منطقه آزاد قشم، فرمانداری این شهرستان،  علمای شیعه و اهل سنت و فعالان اقتصادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی در این همایش بیان داشت: بیشتر احکام مذاهب شیعه و اهل سنت درباره مسائل اقتصادی مشابه است و از این رو می توان وحدت و اخوت بیشتر مسلمانان را در این حوزه جستجو کرد.
وی ادامه داد: بر اساس فقه اسلامی مسلمانان می توانند از پاکی و حلال بودن کالاها در بازارهای ملل اسلامی، به حکم آنکه بازار اسلامی است، اطمینان داشته باشند و این امر اختصاص به بازار شیعه و اهل سنت ندارد.
دکتر مرتضی جوادی آملی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: قشم چشم اقتصادی کشور است که می تواند فعالیت های اقتصادی منطقه را رصد، جهت دهی و هدایت کند.از این منطقه انتظار می رود علاوه بر فعالیت های اقتصادی، فرهنگ مسائل اقتصادی چه در بحث تولید و چه به لحاظ مصرف را به کشور منتقل کند.
وی بیان داشت: با احکام بازار محلی نمی توان بازار جهانی را کنترل و هدایت کرد و در سطح ارتباطات اقتصادی جهانی باید نظام و قوانین تدوین شود.
وی اذعان کرد: علم و تکنولوژی با پیشرفت خود، نظام بازار را در جهان دگرگون کرده و توسعه جهانی را به شکل دیگری رقم زده است.
وی افزود: در دنیای امروز که یک نام تجاری به ارزش بالا خرید و فروش می شود، مناسبات اقتصادی دست خوش تغییرات شده است و مضامین اقتصادی اسلام نیز تغییر مصداق یافته اند.
وی ادامه داد: تولید کالا با کیفیت پایین و فروش آن به عنوان یک کالای درجه یک و با برند جهانی مصداق کم فروشی و غش در معامله است.
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی گفت: سرمایه باید در جامعه چرخش داشته باشد تا همه مردم از آن بهره مند باشند و این در حالی است که در تجارت آزاد امروز که تحت تاثیر نظام سرمایه داری است برخی از مردم تحت عنوان فقیر تقسیم بندی می شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات قرآن تصریح کرد: در اسلام مباحث اقتصادی با مباحث اعتقادی گره خورده است و از این رو می توان گفت اقتصاد ما عین دیانت ماست.
 


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات