30 12 2018 291009 بطاقة تعريف:
image
آیت الله العظمی جوادی آملی:

باید باور کنیم که خداوند ما را تأمین می کند/ هیچ کس به اندازه خداوند به انسان نزدیک نیست

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: نمایندگان طلاب شهرهای مختلف استان مازندران با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: نمایندگان طلاب شهرهای مختلف استان مازندران  با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کردند.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار با اشاره به خدمات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، بیان داشتند: کاری که شما بزگواران دارید مورد عنایت خاص اهل بیت علیهم السلام است، علما و روحانیون راهبری مردم را به عهده دارند، بسیاری از مردم کلینی و صدوق را نمی شناسند، آنها دین خود را از علما و روحانیون دارند و شما هدایت و راهبری این روحانیون را به برعهده دارید.

ایشان ادامه دادند: بالاخره یک روز بساط آسمان و زمین جمع خواهد شد، اما طبق بیان قرآن، انسان موجودی ابدی است که  زاد و راحله ابدی می خواهد و زاد و راحله ابدی جز در قرآن و عترت نیست، اگر ما این ناحیه را تقویت کنیم سایر موارد به برکت قرآن و عترت تامین می شود.

معظم له با تاکید بر توجه هر چه بیشتر به نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در حوزه های علمیه خاطرنشان کردند: نهج البلاغه و صحیفه سجادیه درس زندگی به ما می آموزند و خوب است جلساتی داشته باشید و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را مطالعه و مباحثه کنید.

آیت الله العظمی جوادی آملی ادامه دادند: حضرت در نهج البلاغه فرمود خداوند تامین رزق شما را تضمین کرده است لذا نگران چه هستید! امام سجاد(ع) نیز در صحیفه می فرماید اگر محتاج از محتاج چیزی بخواهد ضرر در ضرر است چون خداوند از هر کسی بهتر می تواند نیازها و خواسته های انسان را تامین کند، هیچ کس به اندازه خداوند به انسان نزدیک نیست و از مشکلات او آگاهی ندارد، اما این نکته باور می خواهد، باید این روحیه، ایمان و باور در ما باشد که خداوند بیش و پیش از هر کسی ما را تامین می کند؛ «وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ إِلاَّ عَلَی اللَّهِ رِزْقُها».

معظم له تصریح داشتند: شما شاگردان انبیاء الهی هستید، چه فضیلتی از این بالاتر که خداوند نام شما را در کنار نام خود و ملائکه ذکر می کند؛ «شَهِدَ اللَّهُ اَنَّهُ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ وَالْمَلاَّئِكَةُ وَاُولُوا الْعِلْمِ»؛ وقتی خداوند چنین مقامی را برای علما و اهل علم بیان می کند امکان ندارد آنها را به حال خود رها کند و نیازهای آنها را تامین نکند.

در ابتدای این دیدار نمایندگان طلاب استان مازندران به تشریح برنامه ها و اهداف خود و همچنین بیان مشکلات طلاب به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی پرداختند.


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات