16 12 2018 291642 بطاقة تعريف:
image
آیت الله العظمی جوادی آملی:

بهترین راه برای عالمانه سخن گفتن و عاقلانه عمل کردن، تقویت ارتباط با قرآن کریم است

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: شرکت کنندگان در دوره آموزشی موسسه باب الرضا علیه السلام از 37 کشور مختلف جهان، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: شرکت کنندگان در دوره آموزشی موسسه باب الرضا علیه السلام از 37 کشور مختلف جهان، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار بیان داشتند: دو نکته اساسی است که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم، اول اینکه در جهان چه هست و چه نیست و دوم آشنایی با باید و نبایدها، که مجموع اینها جهان بینی انسان را تشکیل می دهد و عناصر محوری هویت همه ما را می سازد.

ایشان ادامه دادند: باید بدانیم و ایمان داشته باشیم که جهان روی اتفاق و تصادف پیدا نشده است، بلکه آفریدگاری انسان را آفریده و او را برای یک مقصد طولانی به نام معاد آماده کرده است، او که انسان را آفرید از فیض خاص خود در کالبد انسان دمید؛ «نَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِی» و فرمود تو یک موجود ابدی هستی و با مرگ از بین نمی روی و باید بدانی که هر کاری که انجام می دهی باید روزی پاسخگوی آن عمل خود باشی.

معظم له تصریح داشتند: همه ما معنای عدل را می فهمیم؛ عدل یعنی هر چیزی را در جای خود قرار دادن و از سوی دیگر همه ما می فهمیم که عدل کمال است و زیباست! اما ما جای اشخاص و اشیاء را نمی دانیم، تنها آنکه درخت انگور را آفرید می داند که سرکه آن حلال و شراب آن حرام است، لذا باید جای اشخاص و اشیاء را اشخاص آفرین و اشیاء آفرین از طریق وحی به ما بگوید تا طبق آن عمل کنیم و بشویم عادل.

آیت الله العظمی جوادی آملی بر لزوم ارتباط هر چه بیشتر با قرآن کریم تاکید و ابراز داشتند: قرآن کریم، دو عنصر باید و نباید و هست و نیست را به خوبی برای انسان تبیین کرد لذا ما برای آنکه عالمانه سخن بگوییم و عاقلانه عمل کنیم بهترین راه آن است که ارتباط خود را با قرآن تقویت و محکم کنیم.

معظم له ادامه دادند: برای اینکه بهتر به مقصد برسیم باید بیشتر به قرآن عنایت و توجه کنیم، خداوند پیامبر را اولین مفسر قرآن معرفی نمود و فرمود «وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ» و از طرف دیگر در سوره مبارکه حشر دستور داد از پیامبر و سخنان او پیروی کنید که امیدواریم همه ما تحت حرکت در سایه فرمایش قرآن و اهل بیت علیهم السلام که قرآن ناطق هستند انشاء الله به مقصد نهایی خود برسیم.

 

 


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات