21 09 2017 272358 بطاقة تعريف:
image
آيت الله العظمي جوادی آملي در وداع با اهالي احمدآباد دماوند:

تأكید بر حفظ همدلی و اتحاد در بین مسلمانان

پایگاه اطلاع‌رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی با تأكید بر حفظ همدلی و اتحاد در بین مسلمانان و ضرورت دوری جستن از اختلاف، اظهار داشتند: بهترین دستوری كه دین به ما داده است اتحاد و با هم بودن است، هیچ وقت كینه كسی را در دل نداشته باشیم، خدای سبحان به ما فرمود بهشت خصوصیاتی دارد که شما...

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در آخرین جلسه سخنرانی خود در دماوند ضمن وداع با مردم این منطقه، همگان را به تلاش برای اعتلای اسلام و نظام اسلامی توصیه کردند و بیان داشتند: بهترین و بالاترین مكتب در بین انسان‌ها مكتب اسلام است و باید قدردان این نظام و مكتبمان باشیم، ذات اقدس الهی به وسیله رسولش فرمود: اسلام برترین و بالاترین مكتب است و هیچ مكتبی همتای اسلام نیست چه رسد به اینكه بالاتر از اسلام باشد، نظامی كه ما داریم به لطف الهی نظام اسلامی است و همه ما سعی كنیم این نظام با عظمت و جلال و شكوه بماند.

ایشان با تأكید بر حفظ همدلی و اتحاد در بین مسلمانان و ضرورت دوری جستن از اختلاف، اظهار داشتند: بهترین دستوری كه دین به ما داده است اتحاد و با هم بودن است، هیچ وقت كینه كسی را در دل نداشته باشیم، خدای سبحان به ما فرمود بهشت خصوصیاتی دارد که شما جامعه‌تان را نیز می‌توانید با این خصوصیات بسازید یعنی یك بهشت كوچك بسازید. فرمود در بهشت هیچ كس با دیگری اختلاف ندارند، اگر مطلبی هست آرام حل می‌كنند، كینه كسی در دل نیست ﴿وَ نَزَعْنا ما فی‏ صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ﴾ در بسیاری از آیات قرآن كریم فرمود بهشتی‌ها با هم مأنوس‌اند ﴿عَلی‏ سُرُرٍ مُتَقابِلینَ﴾ و مانند آن. بعد در سوره مباركه حشر فرمود مردان بانماز، مردان الهی جامعه خودشان را مثل بهشت می‌سازند فرمود اینها می‌گویند: ﴿لا تَجْعَلْ فی‏ قُلُوبِنا غِلاًّ لِلَّذینَ آمَنُوا﴾؛ مردان الهی با خدا مناجات می‌كنند و می‌گویند خدایا كینه هیچ كسی را در دل ما قرار نده یعنی ما می‌خواهیم مثل بهشت زندگی كنیم، این طرز زندگی متمدّنانه و متدینانه است.

ایشان با اشاره به کلامی از حضرت امیر علیه السلام ادامه دادند: یك بیان نورانی از وجود مبارك امیرالمؤمنین هست كه فرمود: همان‌طوری كه گوسفند وامانده از گله را گرگ می‌برد انسانِ تك‌فكر و جدای از جامعه را شیطان می‌برد. بنابراین در اسلام وحدت، اتحاد و باهم بودن اصل است.


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات