29 08 2017 273012 بطاقة تعريف:
image
به مناسبت سالروز شهادت امام باقر(ع)؛

تاکید بر احیای مآثر و معارف امام محمد باقر علیه السلام

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: امروز هفتم ذیحجه، مصادف با سالروز شهادت امام محمد باقر(علیه السلام) است، امامی که با تعلیم معارف حقه اسلامی به مردم، به جنگ با دشمنان دین پرداختند و در همین راه نیز به شهادت رسیدند. حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در فرمایشاتی با تسلیت ایام شهادت مظلومانه امام محمد...

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: امروز هفتم ذیحجه، مصادف با سالروز شهادت امام محمد باقر(علیه السلام) است، امامی که با تعلیم معارف حقه اسلامی به مردم، به جنگ با دشمنان دین پرداختند و در همین راه نیز به شهادت رسیدند.

امام صادق(علیه السلام) اولین احیاگر آثار پنجمین پیشوا

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در فرمایشاتی با تسلیت ایام شهادت مظلومانه امام محمد باقر(ع) به تبیین لزوم احیا آثار و سیرۀ آن حضرت پرداختند و بیان داشتند: در آستانۀ شهادت امام باقر(سلام الله علیه) هستیم. ما بايد اندیشه این امام را زنده نگه داريم، چنانکه امام صادق(سلام الله عليه) اولين كسي است كه اندیشه و روش ایشان را احيا کرد، تا جایی که دستور دادند تا خودشان در قید حیات بودند آن اتاق مخصوص امام باقر(ع) را هر شب چراغ روشن مي‌كردند، لذا نگذاشتند آن اتاق تاريك بماند؛ اين نمادي است و اين را مي‌خواهد بگويد که اين فكر بايد هميشه روشن بماند.

ایشان ادامه دادند: این به ما مي‌فهماند كه باید نام مبارك امام باقر(ع)، حيات، مآثر، آثار و رهنمودهای وجود مبارك ایشان را همواره زنده نگه بداريم.

 تبیین علت وصیت به ده سال روضه خوانی در منا

معظم له با اشاره به فرازهایی از وصیت نامه امام باقر علیه السلام اذعان داشتند: امام باقر(سلام الله عليه) به وجود مبارك امام صادق(سلام الله عليه) فرمود: از مال من فلان مبلغ را بگير و وقف بكن براي اينكه براي من در مدت ده سال در منا روضه‌خواني و عزاداري كنند، در حالی که حضور حاجیان در منا در ايام عيد قربان است در نتیجه این وصیت حضرت نه براي آن است كه حاجیان جمع بشوند و آنجا اشك بريزند چرا که بسياري از آنها سني بودند بلکه آن سخنران مي‌رود و مي‌گويد امام باقر(ع) چنين فرمود درباره فلان آيه چنين فرمود درباره فلان حديث چنين فرمود درباره فلان مطلب كلامي چنين فرمود درباره فلان مطلب فقهي چنين فرمود و اینگونه نام امام و معارف ایشان در منا زنده نگه داشته می شود.


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات