07 09 2022 619337 بطاقة تعريف:
image
نشست خبری تولیدات فرهنگی رسانه ای مطرح شد:

تولید کتاب گویای احیای تفکر دینی/ برگزاری نشست های فرهنگی در شهرهای مختلف/کمک گرفتن از هوش مصنوعی با هدف پاسخگویی خودکار به مخاطبان

نشست خبری تولیدات فرهنگی رسانه ای سال 1400 با حضور ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، معاونین بنیاد و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. در این مراسم ضمن ارائه گزارش فعالیت های اخیر بنیاد، از کتابهای صوتی آیت الله العظمی جوادی آملی رونمایی شد.

نشست خبری تولیدات فرهنگی رسانه ای سال 1400 با حضور ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. در این مراسم ضمن ارائه گزارش فعالیت های اخیر بنیاد، از کتابهای صوتی آیت الله العظمی جوادی آملی رونمایی شد.

برگزاری 166 نشست فرهنگی در شهرهای مختلف

دکتر خراسانی معاون فرهنگ و دین بنیاد اسراء در این برنامه گفت: این نشست با هدف رونمایی از 7 کتاب صوتی از آثار آیت الله العظمی جوادی آملی با عنوان «کوثر کربلا»، «زن در آیینه جمال و جلال»، «انتظار بشر از دین»، «فلسفه حقوق بشر»، «فلسفه الهی از منظر امام رضا علیه السلام»، «حیات عارفانه امام علی علیه السلام»، «حکمت عبادات» و یک کتاب گویا با بیان معظم له با عنوان «احیای تفکر دینی» برگزار شده است. علت انتخاب این کتابها برای تولید کتابهای صوتی این بود که محتوایشان مرتبط با مسائل روز است.

وی افزود: در سال گذشته این بنیاد 166 نشست فرهنگی در شهرهای مختلف برگزار کرد که اغلب در زمینه مسائل روز جامعه بود.

معاون فرهنگ و دین بنیاد اسراء ادامه داد: تا کنون هشت دوره آشنایی با سیر مطالعاتی آثار آیت الله العظمی جوادی آملی و چهارده دوره مسابقه کتابخوانی برگزار شده است.

 

 

تولید کتاب گویای احیای تفکر دینی

در بخش دیگر این برنامه مهندس کوچکیان معاون رسانه بنیاد اسراء گفت: علاوه بر این کتابهای صوتی یک کتاب گویا تحت عنوان احیای تفکر دینی تولید شده که معادل متنی ندارد و سخنرانی های آیت الله العظمی جوادی آملی در این موضوع است.

وی بیان داشت: این کتاب مجموعه سخنرانی آیت الله العظمی جوادی آملی با موضوع احیای تفکر دینی است که  پس از فصل بندی به صورت یک کتاب گویا، تنظیم و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
 

وی افزود: تولید کتابهای صوتی با شتاب زیادی در جهان در حال انجام است زیرا این نوع کتاب دارای مزایای زیادی از قبیل قابل استفاده بودن برای روشندلان، خوانش صحیح و دقیق و دلنشین، امکان گوش دادن به آن حتی هنگام مشغولیت به کارهای مختلف و... دارند.

 

 

کمک گرفتن از هوش مصنوعی با هدف پاسخگویی خودکار به مخاطبان

مهندس​​​​​​​ احمدی معاون فناوری اطلاعات بنیاد اسراء در این نشست گفت: فعالیت این معاونت در سال جاری عمدتا متمرکز بر هوش مصنوعی است. این پروژه با هدف پاسخگویی خودکار به سوالات مخاطبان در زمینه های شرعی و علمی است.

وی افزود: تا دو ماه آینده پرتال جدید بنیاد اسراء رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که سبک زندگی امروز مردم با تکنولوژی گره خورده این بنیاد نیز در تلاش است که همگام با تکنولوژی های روز دنیا پیش برود.

در پایان مراسم رونمایی ازکتب صوتی آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار گردید و کتاب صوتی کربلا در دسترس علاقه مندان به آثار معظم له قرار گرفت.

 


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات