28 09 2017 272082 بطاقة تعريف:
image
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی:

حماسه حسينی يک منبع معرفتی، ايمانی و عاطفی است / لزوم توجه و تکریم مدرسه معرفتی اباعبدالله الحسین

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی با بیان این مطلب که «حماسه حسينی(ع) يک منبع معرفتی، معنوی، ايمانی و عاطفی است» بيان داشت: حماسه حسينی(ع) همه شئون ايمانی و دنيوی و اُخروی ما را به درستی تأمين و تضمين می کند، اما اینکه تا چه حدی ما از اين منبع استفاده کنيم به...

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام  با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با موضوع «حیات انسانی در مدرسه حسینی علیه السلام» در مسجد جامع امام حسن عسکری علیه السلام تهران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی با بیان این مطلب که حماسه حسيني، يک منبع معرفتي، معنوي، ايماني و عاطفي است؛ بيان داشت: حماسه حسيني، همه شئون ايماني و دنيوي و اُخروي ما را به درستي تأمين و تضمين مي‌کند، اما اینکه تا چه حدي ما از اين منبع استفاده کنيم به ما برمي‌گردد، به ميزان معرفت و آگاهي ما، به ميزان ايمان و شناخت ما، اين جريان عظيم يک منبع جوشان و خروشاني است که اگر به درستي بدان توجه شود همه ابعاد مورد نیاز ما را، از توحيد عرفاني تا مباحث اعتقادي و کلامي، تا مسائل فقهي را تأمين مي‌کند.

وی ادامه داد: اين يک حادثه و اتفاق در بخشي از اين کره خاکي و يا در گذري از گذشت زمان نيست بلکه يک منبع لايزالي است که به اراده پروردگار عالم وابسته است و اگر نبود اين اراده، هرگز اين حادثه باقي نمي‌ماند که بعد از 1400 سال اين گونه عاشقان، شيفتگان و مريدان سر از پا نشناخته و در مسير احياي آن گام بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضي جوادي آملي با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم در باره حضرت ابراهیم اظهار داشت: آيت الله العظمی جوادي آملي والد بزرگوارمان مي‌فرمايند آن دعايي که حضرت ابراهيم(عليه السلام) نسبت به ذرّيه‌اش فرمود، آن دعاي توحيدي خالص، مسير محبّت و دوستي مردم را با خاندان حضرت ابراهيم تثبيت کرد؛ دعاي حضرت ابراهيم اين بود که خدايا! دل‌هاي مردم را به سوي اين خاندان بگردان، اين دعا که از عمق سويداي وجود ابراهيم خليل در سرزمين مکه در خلوت و تنهايي توحيدي ابراهيم جوشيد در بارگاه الهي مقبول افتاد و اين دعاي نبوي و علوي در باب ابي عبدالله(عليه السلام) اين دل‌ها را اين گونه شيفته و واله و شيداي سرزمين عاشقان و ميعادگاه عارفان کرده است. ما اين را از خودمان ندانيم، اگر محبتي، اگر علاقه‌اي، اگر ارادتي به پيشگاه حسين بن علي علیه السلام  است ما مشمول آن دعا هستيم.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء تصریح داشت: مدرسه حسيني را بايد گرامي بداريم، شخصي خدمت ابي عبدالله(عليه السلام) آمد عرض کرد حالتان چطور است؟ ببينيد چقدر زيبا ابي عبدالله در پاسخ به همین سوال ساده، انسانيت را تشريح مي‌کند. انسان‌شناسي و شناخت موقعيت انسان آغاز و انجام انساني و هويت انساني در اين بيان زيبا و اصيل از سالار شهيدان حسين بن علي چقدر شنيدني و چقدر رساست، حضرت در پاسخ این شخص فرمود من در حالي شب را صبح مي‌کنم که باور دارم خدايي و پروردگاري بالاي سر من هست، ما به خالقيت خدا اعتراف داريم اما به ربوبيت خداي عالم خيلي باور نداريم! اگر کسي به ربوبيت خدا، پروردگاري خدا که او مبدأ پرورش و تربيت است و او مبدأ هويت‌سازي انساني است باور داشته باشد با علم خود، با اخلاق خود، با تربيت خود، با سليقه خود، با احکام خود، خود را اداره نخواهد کرد، اما حسين بن علي(عليه السلام) باور دارد که خدا رب است نه تنها خالق است بلکه رب است و همه جهات ربوبيت را او بايد تأمين کند. اين انسان‌شناسي است که حسين بن علي(عليهما السلام) به ما مي‌آموزد.

لازم به ذکر است مراسم سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در دهه اول محرم الحرام، با موضوع «حیات انسانی در مدرسه حسینی علیه السلام » و مداحی مداحان اهل بیت علیهم السلام، هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع امام حسن عسکری واقع در میدان هروی، خیابان شهید کاظم موسوی غربی، نبش خیابان شهید افشاری برگزار می شود.

 


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات