01 11 2017 271418 بطاقة تعريف:
جلسه درس خارج فقه؛

دعای آیت الله العظمی جوادی آملی برای زائرین اربعین حسینی/ مؤمنان كسانی‌اند كه از هرگونه لغو و زشتی پرهیز دارند

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در درس خارج فقه امروز خود، برای زائرین اربعین حسینی آرزوی سلامتی و قبولی زیارت فرمودند و بیان داشتند: امیدواریم همه زائران اربعین حسینی در كمال سلامت با زیارت مقبول و دعای مستجاب برگردند و خداوند به همه شما بزرگواران ثواب زائرین اربعین...

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در درس خارج فقه امروز خود، برای زائرین اربعین حسینی آرزوی سلامتی و قبولی زیارت فرمودند و بیان داشتند: امیدواریم همه زائران اربعین حسینی در كمال سلامت با زیارت مقبول و دعای مستجاب برگردند و خداوند به همه شما بزرگواران ثواب زائرین اربعین حسینی را مرحمت كند كه هم حوزه را حفظ كردید و هم اربعینی‌ها را بدرقه می‌كنید.

ایشان در ادامه بیان داشتند: گاهی انسان حرفی می‌زند یا كاری می‌كند، چند نفر را می‌خنداند، بعد استغفار می کند، اینها بیرونِ دروازه جان اوست، هرچند مؤمنان كسانی‌اند كه از هرگونه لغو و زشتی پرهیز دارند، اما یك وقت خدای ناكرده این مسائل به درون جان انسان می‌آید؛ انسان كینه كسی را در دل می‌گیرد! یا تصمیم می‌گیرد مسیر خود را عوض كند و موضعش را نسبت به دین عوض كند! حساب این موارد جداست.

ایشان تاکید داشتند: مطلب مهم آن است كه ما یك دشمنی داریم كه صلح‌پذیر نیست، شیطان تا ما را برده خود نكند رها نمی‌كند، در جنگ، گاهی انسان پیروز می‌شود، گاهی شكست می‌خورد، گاهی اسیر می‌شود، بزرگان اخلاق گفته اند در جنگ درون هم همین‌طور است؛ گاهی انسان در مجاهدت نفس شهید می‌شود یعنی این شخص تا آخرین لحظه عمر ارادتش را نسبت به اهل بیت علیهم السلام كم نمی کند، لذا دارد اگر كسی در رختخواب خود محبّ اهل بیت بمیرد «مات شهیدا» برای اینكه در میدان جهاد اكبر مُرد و تسلیم نشد! كم نیست روایاتی كه دارد «مَن مات علی حبّ أهل البیت مات شهیدا». یك وقت است كه انسان در میدان جهاد اکبر اسیر می‌گیرد و شیطان را به بند می‌كشد، یك وقت هم خدای ناكرده اسیر می‌شود. این مراقبت‌ها برای همین است، كه امیدواریم خدای سبحان همه ما را در سایه لطف ولی‌اش حفظ بفرماید!

 

منبع:درس خارج فقه 96/8/10

 

 


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات