03 07 2019 288229 بطاقة تعريف:
image
همزمان با سالروز میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س):

دفتر مرجعیت علمی و دینی آیت الله العظمی جوادی آملی در یزد افتتاح شد

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: همزمان با سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه، آیین گشایش و افتتاح دفتر مرجعیت علمی و دینی آیت الله العظمی جوادی آملی با حضور حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی و جمعی از علما، فضلا و اندیشمندان حوزه علمیه یزد و تعدادی از مسئولان استانی در مسجد بیت الاحزان...

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: همزمان با سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه، آیین گشایش و افتتاح دفتر مرجعیت علمی و دینی آیت الله العظمی جوادی آملی با حضور حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی و جمعی از علما، فضلا و اندیشمندان حوزه علمیه یزد و تعدادی از مسئولان استانی در مسجد بیت الاحزان یزد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در سخنانی، به تشریح جایگاه رفیع مرجعیت و همچنین اهداف دفتر مرجعیت علمی و دینی آیت الله العظمی جوادی آملی در شهر یزد پرداخت.

آفت‌های امروزه در دین به علت بیگانه و منقطع بودن از جریان اصیل مرجعیت است

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در مراسم افتتاحیه دفتر مرجعیت آیت الله العظمی جوادی آملی در یزد، به تشریح جایگاه رفیع مرجعیت پرداخت و  گفت: آفت‌های امروزه در دین به علت بیگانه و منقطع بودن از جریان اصیل دین و مرجعیت است.
  وی با اشاره به اینکه میلیاردها نفر در جهان بی دین و بی اعتقاد هستند اظهار داشت: این افراد از حقایق و اسما و اوصاف الهی و معارف و توحید خبری ندارند و این وظیفه بر عهده عالمان دین و پایگاه اصیل مرجعیت است که بتواند پاسخگوی نیازهای علمی و دینی آنها باشد. انسان امروز که موش و گاو پرست است تا به خداپرستی برسد نیاز به کار فراوان دارد و این حکومت اسلامی رسالت بسیار عمیقی همراه است و اگر بسط اندیشه نباشد شدنی نیست.
 رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به تألیف بیش از ۱۷۰ اثر  از سوی مرجع عالیقدر آیت الله جوادی آملی،  بیان داشت: این مرجع تشیع، جمع معارف اسلامی را نظیر اخلاق، حقوق، حکمت، عرفان و احکام را در اختیار داشته و نشر این علوم وظیفه ما محسوب می‌شود.
 حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی افزود: علوم مختلف این مرجع جهان تشیع باید به نحوی در اختیار دانشگاهیان حوزویان و مراکز علمی پژوهشی قرار گیرد که بتوانند با بهره گیری از آن، زمینه گسترش اندیشه و تفکر والای آیت الله جوادی آملی در جهان فراهم آورند.
 وی با اشاره به اینکه آیت الله جوادی آملی همیشه حوزه و دانشگاه را کنار هم می‌بینند افزود: ایشان هر گاه از حوزه سخن می‌گویند دانشگاه را نیز در کنارش بیان می‌کنند و هر گاه از دانشگاه بگویند، حوزه را نیز خواهند گفت و معتقدند این دو، مفسر بیان الهی و کلام خدای متعال هستند. این هماهنگی بین حوزه و دانشگاه می تواند جامعه را نورانی و روشن کند.
 دکتر مرتضی جوادی آملی کتاب مفاتیح الحیاه را نقشه راه دفتر آیت الله جوادی آملی عنوان و اضافه کرد: کتاب مفاتیح الحیاه سلوک عبادی یا روش بندگی است و مسیر زندگی انسان از مبدا ولادت تا هنگام مرگ، در این کتاب آمده و به آن اشاره کرده و تمام موارد مورد نیاز یک انسان کامل در این کتاب اشاره شده است.
 وی با تاکید بر اینکه امروزه دیگر کار فردی اثر گذار نیست گفت: خرده دین و خرده فرهنگ نه تنها مایه کمال نیست، بلکه دارای آفت‌های بسیار زیادی است و بسیاری از جهت‌هایی که به نام دین به نام امام زمان شکل گرفته، چون بیگانه و منقطع از جریان اصیل دین و مرجعیت است به بیراهه رفته است.مثلا مهدویت که  به عنوان یه فرصت طلایی برای مکتب تشیع هست اما ببینید که چه آفت هایی از مهدویتی بر میخیزد که منهای مرجعیت است.
  وی ادامه داد: همه باید بر اساس یک مبنای اصیل دینی که در مرجعیت نهادینه شده است،  حرکت را آغاز کنیم، آنهم یک حرکت تشکیلاتی، منظم، اصیل و مرتبط. هیچ فضای فکری و فرهنگی در جامعه دینی شکل نگرفته مگر اینکه آیت الله جوادی آملی آن را در نقل معتبر یا عقل برهانی آن را همراهی کرده باشد.
 حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی بیان داشت: هر نهادی  که تحت نهاد مرجعیت اصیل شکل میگیرد معنا پیدا می کند، ما نباید هر چه به نام دین، به نام امام زمان، به نام امام حسین بدون خواستگاه اصیل دینی و روحانیت و مرجعیت اصیل باشد آن را باور کنیم، حتما باید برگردد، مگر نه این است که ائمه فرمودند آنها از طرف ما حجت هستند.

وی گفت: ارتباط با نهاد مرجعیت اصیل اگر وجود نداشته باشد، دین دچار انحراف می شود؛  همین داعش که این طور به دین لکه ننگی زد، خود را از حافظان و قاریان قرآن می دانستند، ولذا اگر نهادی نباشد که بتواند از دین و معارف اصیل اسلامی صیانت کند، شاهد این انحراف ها خواهیم بود.

حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی تصریح کرد: اگر یک روز مرجعیت را از جامعه برداریم  شاهد گاو پرستی و موش پرستی و ... خواهیم بود که این نشان از وظیفه و جایگاه مرجعیت در جامعه است.

وی گفت: نهاد مرجعیت و دفاتری که در مناطق مختلف دارند هیچ غرضی جز انتشار مطالب دین  و پاسخ به شبهاتی که مقام معظم رهبری از آنها به تهاجم و شبیخون فرهنگی یاد می کنند، ندارند و تا این شبهات به متن تسنیم و امثالهم نرسد، و از جایگاه اصیل مرجعیت پاسخ نگیرد، جواب قانع کننده ای نخواهیم داشت.


 

آیت الله ناصری در مراسم افتتاحیه دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی:

  با افتتاح دفتر آیت‌الله جوادی‌ آملی، راه برای جوانان به جهت استفاده از مجموعه کتاب‌ها و افکار آیت‌الله‌ جوادی آملی که سبب تقویت نظام و ولایت هستند، باز می شود

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در این مراسم اظهار کرد: متاسفانه دانشمندان غربی و بی دین سعی کردند که علم را سطحی و بدون تعقل به برخی کشور‌ها تحمیل کنند و در این امر در حال پیشروی هستند و این در حالی است که جامعه باید علمی باشد تا این مسئله را بفهمد و درک کند.
 وی با اشاره به اینکه علم جدید به یک سری تحول عظیم نیاز دارد و لازم است مسیر علمی کشور تغییر کند بیان کرد: متاسفانه سعی شده علم را از مسیر معرفت الهی دور کنند و خلاف عقل و اخلاق چیزی را می‌گویند و با یک فرمول مسائل را به نوعی توجیه می‌کنند. عربستان با فرمول نفت و دلار همه چیزی را به طریقی دست کاری می‌کند و در این مسیر خود رحم و مروت و وجدان نمی‌شناسد.
 ناصری افزود: در صورتی که امام راحل در انقلاب اسلامی بر اساس معرفت الهی زحمت کشیدند تا مسائل را برای جامعه تبیین کنند تا مردم آگاه شوند. ما مسلمانان باید به همراه انقلاب باشیم و نباید ساکت بنشینیم و باید در دنیا اسلام را گسترش دهیم و از مقاله‌ها، روزنامه‌ها، سخنرانی‌ها و با شیوه‌های گوناگون مردم دنیا را آگاه کنیم.
 وی با اشاره به اینکه اقداماتی که بزرگان در سال‌ها برای آن تلاش کرده‌اند باید در جامعه بویژه بین جوانان نشر داده شود بیان کرد: باید افراد با سبک زندگی اسلامی پرورش یابند.
 امام جمعه یزد تصریح کرد: اتفاقی که امروز با افتتاح دفتر آیت‌الله جوادی‌ آملی رقم می‌خورد راه را برای جوانان باز می‌کند تا بتوانند از مجموعه کتاب‌ها و افکار آیت‌الله‌ جوادی آملی که سبب تقویت نظام و ولایت هستند، استفاده کنند.
 ناصری گفت: خداوند این شخص والا مقام را که خورشید و رکنی برای هدایت بشریت هستند را حفظ و نگهداری نماید و ان‌شاءالله همه‌ شما بتوانید در نشر فضائل و کرامات تلاش کنید و سبگ زندگی اسلامی را منتشر کنید.

 

استاندار یزد در مراسم افتتاحیه دفتر مرجعیت آیت الله العظمی جوادی آملی:

 آیت‌الله جوادی‌ آملی با حساسیت زیاد به درک درست قابلیت‌های جامعه می‌پردازند

 محمدعلی طالبی،  استاندار یزد در این مراسم ، با درود بر ارواح پاک و طیبه امام و شهدا و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری و توفیق روز افزون ایشان گفت: از همه‌ بزرگان که با بصیرت و بینش به دین می‌پردازند کمال تشکر را داریم.
 وی افزود: عده‌ بسیاری در جامعه هستند که بار مسئولیت و هدایت مردم را به دوش می‌کشند، افرادی که خصوصا در متن جامعه و مبارزات انقلابی بوده‌اند و بیشتر این افراد با ضرورت‌های جامعه آشنا هستند که یکی از این بزرگان آیت‌الله جوادی‌ آملی هستند.
 طالبی تصریح کرد: آیت‌الله جوادی‌ آملی با حساسیت زیاد به درک درست قابلیت‌های جامعه می‌پردازند و در رابطه با سبک زندگی اسلامی در خصوص راهبرد‌های امروزی و نبوغ اجتماعی افراد کتاب‌های خوبی دارند.
 وی افزود: از جمله کتاب‌های سرشار از معنویت ایشان کتاب مفاتیح‌ الحیات است که در آن مسائل جاری زندگی در قالب احادیث و روایات به سمع و نظر جامعه اسلامی می‌رسد.


 در ادامه حجت الاسلام میر رحیمی به عنوان مسئول دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در یزد معرفی شد.


حجت ‌الاسلام سید حسن میررحیمی مسئول دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی در یزد:

به دنبال این هستیم که این دفتر را به عنوان مرکزی برای تفسیر تبدیل کنیم

 حجت ‌الاسلام سید حسن میررحیمی در این مراسم ،  با بیان اینکه قرآن کریم امروزه مهجور مانده است اظهار داشت: تفسیر آیت‌الله العظمی جوادی آملی هم مهجور مانده که امیدواریم بتوانیم از این داشته‌های ارزشمند در دانشگاه و حوزه‌های علمیه بهره‌مند شویم.

 مسئول دفتر آیت‌الله العظمی جوادی آملی در یزد با بیان اینکه به دنبال این هستیم که این مرکز را به عنوان مرکزی برای تفسیر تبدیل کنیم خاطرنشان کرد: تفسیر آیت‌الله العظمی جوادی آملی در بین حوزویان و دانشگاهیان کمرنگ است که امیدواریم بتوانیم فعالیت‌های موثری در این زمینه داشته باشیم

 وی تصریح کرد: فقط به دنبال باز کردن یک دفتر و مراجعات و مسئله و دریافت وجوهات نیست بلکه باید تالیفات ایشان را به مردم معرفی کنیم و همه دست در دست هم بدهیم تا بتوانیم فعالیت های و افکار ایشان را به شیعیان و دنیای اسلام به خوبی نشان دهیم.
 


 لازم به ذکر است دفتر معظم له در یزد در خیابان شهید مطهری، روبروی کارخانه اقبال در حسینیه بیت الاحزان واقع شده است.


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات