26 03 2016 309113 شناسه:
image

دیدار محصلین جامعه المصطفی العالمیه مشهد با آیت الله العظمی جوادی آملی

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: جمعی از محصلین خارجی جامعه المصطفی العالمیه مشهد با سفر به شهر مقدس قم و حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: جمعی از محصلین خارجی جامعه المصطفی العالمیه مشهد با سفر به شهر مقدس قم و حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کردند.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار که پس از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار شد اظهار داشتند:

بهترين سوغاتي كه يك مسلمان از مسافرتش مي‌برد مشاهده آيات الهي و توحيد است. آثار توحيدي خداي سبحان و ولايت اهل بيت(عليهم السلام) در همه عالم ظهور دارد.

معظم له در ادامه بیان داشتند:

نمونه یک سوغاتی معنوی این است که وقتی عبدالله‌بن‌جعفر از حبشه برگشت خدمت پيغمبر(ص) رسید. پيغمبر فرمود اين مدتي كه حبشه بودي چه آوردي و چه ديدي؟ يعني سوغات فرهنگي و ديني كه از حبشه فراگرفتي چه بود؟ مرحوم كليني(رضوان الله تعالي عليه) نقل مي‌كند كه عبدالله‌بن‌جعفر در برابر اين سؤال پيغمبر(ص) به آن حضرت عرض كرد روزي من در حبشه مشغول رفتن بودم ديدم يك زني زنبيلي بالاي سر او بود و كالايي را حمل مي‌كرد و يك رهگذر بدون رعايت ادب به اين زن تَنه زد و زنبيل زن به روی زمین افتاد من اين صحنه را كه ديدم منتظر بودم كه اين زن در برابر اين برخورد چه مي‌گوید، ديدم اين زن به آن شخص گفت: واي به حال تو آن روزي كه خداي سبحان براي داوري در قيامت حضور پيدا كند! اين سوغات مبدأ و معاد و عقيده به قيامت و مبدأ از عبدالله‌بن‌جعفر كه در حبشه بود به عرض پيغمبر(ص) رسيد.

ایشان در فراز دیگری از سخنان خود اذعان داشتند:

جهان يك مبديي دارد به نام خدا و يك مقصدي دارد به نام معاد كه آن هم رجوع به خداست و يك صراط و راهي دارد كه اهل بيت‌اند كه ما را با مبدأ و مقصد آشنا مي‌كنند. توجه به این مهم از بهترین معارفی است که شما می توانید با خود به كشورتان منتقل كنيد.