20 12 2018 291300 بطاقة تعريف:
image
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی:

رسالت اصلی دفاتر مرجعیت این است که ارتباط بین مردم و دین اصیل را برقرار و تقویت نمایند

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آئین افتتاح دفتر مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در ساری، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی رئیس دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی و ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، در محل این دفتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آئین افتتاح دفتر مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در ساری، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی رئیس دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی و ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، در محل این دفتر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در سخنانی تصریح داشت: مرجعیت رابط بین مردم و اولیاء الهی و آن هم در مسیر ارتباط با اهل بیت علیهم السلام و در مرحله بالاتر در راستای ارتباط با خدای عزوجل، می باشد و در حقیقت این رسالت اصلی دفاتر مرجعیت است که ارتباط بین مردم و دین اصیل را برقرار و تقویت نمایند.

وی تاکید داشت: در جهان امروز دو جریان کلی جایگاه مرجعیت را تحت تاثیر و خطر جدی قرار داده اند؛ یکی جریان طبیعت گرایی است که نتیجه آن الحاد می باشد و دیگری جریان علم گرایی است که با ترویج علم سکولار در فضاهای علمی این خوانش خاص از علم را که خوانشی منحرف است در فضاهای علمی حاکم کرده اند.

ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء تاکید داشت: در این فضاست که با گسترش و معرفی منظومه فکری و اندیشه ای حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی می توان با این دو جریان مقابله کرد؛ به عنوان نمونه با گسترش نظریه علم دینی که آیت الله العظمی جوادی آملی پرچمدار آن است می توان خوانش توحیدی از علم ارائه کرد که در سایه آن همه علوم از علوم تجربی گرفته تا دیگر انواع علم، الهی و دینی معرفی می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی خاطرنشان کرد: دین دو وجه دارد؛ یکی عقلانیت و دیگری مقبولیت، چون دین می خواهد خود را با فطرت و عقل درونی انسان هماهنگ کند و قلب، امر محبوب را می پذیرد، لذا دو جنبه عقلانیت و مقبولیت در دین وجود دارد، به همین دلیل، همه ابعاد دین با برهان و حکمت ارائه می شود، لذا می توان با دینی که از جایگاه اصیل مرجعیت اخذ می شود دین عوامی را دارای برداشت های ناصواب از دین است، کنار زد.

گفتنی است دفتر مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در ساری در بلوار پاسداران، خیابان بهار، کوچه دو، قرار دارد.


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات