17 01 2016 302604 شناسه:
image

شهيد مفتح چيزي جز فهم عميق دين از دانشگاهيان نمي خواست

رئيس بنياد بين المللي علوم وحياني اسرا گفت: شهيد آيت الله مفتح چيزي جز عمق ديني از دانشگاهيان و دانشجويان نمي خواست، چرا كه دين در عين حالي که امري روان و آسماني است، اما بسيار سنگين و وزين است.

 

 حجت الاسلام والمسلمين جوادي آملي:
شهيد مفتح چيزي جز فهم عميق دين از دانشگاهيان نمي خواست
 
به گزارش خبرنگار اسراء نيوز؛ حجت الاسلام والمسلمين مرتضي جوادي آملي، در همايش وحدت حوزه و دانشگاه، در دانشگاه رازي كرمانشاه با ابراز خرسندي از وحدت و يکپارچگي مردم شيعه و سني اين استان، اظهار داشت: وحدت شيعه و سني استان کرمانشاه واقعي و کامل است و اين از توفيقات الهي به شمار مي رود.
رئيس بنياد بين المللي علوم وحياني اسرا در ادامه افزود: 27 آذرماه يادآور حادثه تلخ شهادت يکي از فرهيختگان انقلاب اسلامي است که با دغدغه ي علم و دانش در حوزه هاي مختلف علمي تلاش مي کرد و سرانجام به اوج سعادت رسيد.
وي تصريح کرد: شهيدان دانشگاه و حوزه علميه با بصيرت و شناخت اکمل از دين در راه پاسداري از ارزش هاي انقلاب و اسلام به شهادت رسيدند، اما عده اي ناآشنا به دين، سبب انجام اقداماتي وحشيانه همانند داعش شدند.
حجت الاسلام والمسلمين مرتضي جوادي آملي با اشاره به ابعاد شخصيتي شهيد آيت الله مفتح، ابراز کرد: ايشان از دانشگاهيان و دانشجويان چيزي جز عمق ديني نمي خواست، چرا که دين در عين حالي که امري روان و آسماني است، اما بسيار سنگين و وزين است.
 
رئيس بنياد بين المللي علوم وحياني اسرا عنوان داشت: در قرآن کريم همه جلوه هاي کمال وجود دارد و هيچ راهي از اين مسير قوي تر و مستحکم تر وجود ندارد و حتي هدايتي بالاتر از اين نيست.
 
استاد حوزه علميه قم در ادامه افزود: در حالي که خداي سبحان راه را براي فهم دين آسان کرده است، به اهميت و عظمت و قدرت دين در طي آيات فراواني تصريح کرده است
 
وي با اشاره به اين که فهم درست دين مانع انحراف مي شود، ابراز داشت: امروز داعش هم ادعاي دين دارد و به نام اسلام دست به هر جنايتي مي زند.
حجت الاسلام والمسلمين دکتر مرتضي جوادي آملي ادامه با اشاره به اين که بزرگان فقه و کمال به عمق دين نفوذ کرده و استوار مانده اند، يادآور شد: عده اي سطحي نگر هم تنها به جلوه هاي ظاهري دين نگاه مي کنند و بدون اينکه از حقيقت دين بهره اي ببرند، سبب شهادت و ترور مسلمانان و علماي بزرگ اسلام مي شوند.
 
وي تصريح کرد: نبايد ترور شهيد مفتح را اتفاق دانست، چرا که 27 آذرماه امتداد پيدا کرده و در حال آتش افروزي در خاورميانه است اين جريان افراطي گري و نفهميدن دين، سبب به مخاطره انداختن اسلام در جهان شده است.
 
دکتر مرتضي جوادي آملي در پايان تصريح کرد: همان طور که خداوند متعال اسلام را بالاترين دين و الگويي براي ساير مردم قرار داده، انتظاراتي هم از مسلمانان دارد که بايد هدف والاي خداوند را دنبال و از هيچ تلاشي در راه تحقق اهدافش فروگذار نباشند.