23 09 2019 286904 بطاقة تعريف:
image
آیت الله العظمی جوادی آملی:

عالمان، جانشینان انبیاء الهی هستند/ محققان و پژوهشگران باید همواره شاکر باشند که قرآن و عترت به وسیله آنها ترویج و گسترش پیدا می کند

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی در سخنان کوتاهی در این مراسم بیان داشتند: همه باید شاکر باشیم که ذات اقدس اله این امانت را به دست شما عالمان داد که راه انبیا و اولیا به دست شما ادامه پیدا کند؛

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به شهر مقدس قم مراجعت نمودند. ایشان در بدو ورود به بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء طی مراسمی مورد استقبال ریاست، معاونین و کارکنان بنیاد اسراء، و نیز اعضای هیئت علمی و پژوهشگران پژوهشگاه معارج قرار گرفتند.

آیت الله العظمی جوادی آملی در سخنان کوتاهی در این مراسم بیان داشتند: همه باید شاکر باشیم که ذات اقدس اله این امانت را به دست شما عالمان داد که راه انبیا و اولیا به دست شما ادامه پیدا کند؛ «يزكّيهم و يعلّمهم الكتاب و الحكمة».

ایشان ادامه دادند: در ادعیه ماه مبارک رمضان این عبارت را می خوانیم که خدایا! تو خود می توانی حافظ و نگهدار دینت باشی یا دیگرانی را برای این کار به خدمت بگیری، اما از تو می خواهیم این توفیق را از ما نگیری و به ما این توفیق را عطا کنی که دین تو به وسیله ما حفظ و تقویت شود؛ این نه بخل است و نه تکبر، بلکه این درخواست توفیق از درگاه الهی است.

معظم له تصریح داشتند: اگر فرمود عالمان، جانشینان انبیاء الهی هستند در نتیجه محققان و پژوهشگران باید همواره شاکر باشند که قرآن و عترت به وسیله آنها ترویج و گسترش پیدا می کند، اگر شما محققان و پژهشگران شکر این نعمت را به جای آوردید باعث اضافه شدن نعمت خواهد شد؛ اما تفاوت این نعمت با نعمات مادی این است که در این بخش نفرمود اگر شکر نعمت کردید ما مال شما را زیادتر می کنیم بلکه فرمود اگر در این بخش، شکر نعمت کردید ما خود، شما را بالا می آوریم و رشد و ارتقاء معنوی می دهیم و چه کسی از خداوند صادق تر و راستگوتر؟!

گفتنی است در پی مراجعت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به شهر مقدس قم نماز ظهر و عصر هر روز در نمازخانه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء به امامت معظم له برگزار می شود و درس اخلاق ایشان نیز در روزهای پنجشنبه بعد از اقامه فریضه ظهر و عصر در همین مکان دایر خواهد بود.


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات