23 07 2019 287884 بطاقة تعريف:
image
آیت الله العظمی جوادی آملی:

قرآن و نهج البلاغه، وسیله انتقال حرفهای جهانی اسلام است/ نهج البلاغه باید یک کتاب درسی باشد

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: اعضای بیت آیت الله حاج سید علی آقا طباطبایی و حجت الاسلام سید صادق موسوی شیرازی صاحب کتاب «تمام نهج البلاغه» با حضور در محل اقامت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در مشهد مقدس با معظم له دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: اعضای بیت آیت الله حاج سید علی آقا طباطبایی و حجت الاسلام سید صادق موسوی شیرازی صاحب کتاب «تمام نهج البلاغه» با حضور در محل اقامت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در مشهد مقدس با معظم له دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار در سخنانی با اشاره به ارزش علمی کتاب «تمام نهج البلاغه» اظهار داشتند: این کتاب را باید زنده کنید، کتاب تمام نهج البلاغه یک متن قابل رجوع علمی است، چون در نهج البلاغه سید رضی، خطبه ها تقطیع شده و بسیاری از فرمایشات حضرت به دلایل ملاحظات مختلفی که سید رضی داشته اند در نهج البلاغه ایشان نیامده است، مثل این فرمایش حضرت که فرمود «اگر عموهایم جعفر و حمزه زنده بودند هر گز کسی جرات نمی کرد مرا با دست بسته به سقیفه وادار کند».

ایشان ادامه دادند: حرف های اساسی و کلیدی حضرت در کتاب تمام نهج البلاغه آمده است که امیدواریم این کتاب در کنار قرآن کریم در هر خانه ای باشد.

معظم له تاکید داشتند: نهج البلاغه باید یک کتاب درسی باشد، مخصوصا که حرف های جهانی دارد و همه باید بدانند که وسیله انتقال حرف های جهانی اسلام همین قرآن و نهج البلاغه است.


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات