19 04 2016 307304 شناسه:
image

لزوم بهره مندی از آثار آیت الله جوادی آملی در مراکز آموزشی و تحقیقاتی کشور

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی امام جمعه شهرستان آمل در مراسم آیین افتتاح دفتر مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در شهرستان آمل گفت: با توجه به فراگير شدن شخصيت وآثارتاليفي آيت الله جوادي آملي در سطح داخلی و بین المللی،لازم است از اين منبع جوشان علمي وفقهي واخلاقي، در مراكز آموزشي...

 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: در آستانه میلاد باسعادت امیرالمومنین علی علیه السلام، آیین افتتاح دفتر مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در شهرستان آمل و با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی، رئیس حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل و موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء، حجت الاسلام رحمانی امام جمعه شهرستان آمل،  حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه های علمیه مازندران، ائمه جماعت شهرستانهای مختلف استان مازندران، مسئولین استانی و شهرستان، اساتید و فضلای حوزوی و دانشگاهی و جمعی دیگر از اقشار و صنوف مختلف در محل دفتر معظم له برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی، حجت الاسلام و المسلمین رحمانی امام جمعه شهرستان آمل و حجت الاسلام و المسلمین محمودی مسئول دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در شهرستان  آمل  در سخنانی به بیان جایگاه علمی و معرفتی آیت الله العظمی جوادی آملی و ضرورت تاسیس دفتر معظم له در استان مازندران و رسالت های علمی و دینی دفتر معظم له پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی امام جمعه شهرستان آمل در اين مراسم گفت: با توجه به فراگير شدن شخصيت وآثارتاليفي آيت الله جوادي آملي در سطح داخلی و بین المللی،لازم است از اين منبع جوشان علمي وفقهي واخلاقي، در مراكز آموزشي وتحقيقاتي كشور بيشترین بهره گيري واستفاده شود.
حجت الاسلام محمدعلي رحماني افزود: امروز بيش از هر زمان ديگري از جمله حوزه هاي علميه و مراكز آموزشي وتحقيقاتي كشور به آثار و بيانات اين عالم گرانقدر نياز دارد وبايد به سمت آثار او سوق داده شوند.
لازم به ذکر است دفتر مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در شهرستان آمل در خیابان طالب آملی، بلوار امین طبرسی، کوچه امین۱۴، روبروی حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل واقع شده است.

اين دفتر ششمين دفتر آيت الله العظمی جوادي آملي است كه در كشور راه اندازي مي شود و پيش از اين دفتر ارتباطات مردمي اين مرجع تقليد در شهرهاي تهران ، ري ، رشت ، قم و شيراز راه اندازي شده بود. و هفتمین دفتر این مرجع تقلید به زودی در شهر یزد راه اندازی خواهد شد.

مراجعه حضوري براي رفع شبهات شرعي و ديني ، اخذ وجوهات شرعي و برنامه ريزي و اجراي امور فرهنگي و مذهبي از جمله اهداف راه اندازي اين دفاتر است