23 07 2018 294526 بطاقة تعريف:
image
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی:

لزوم شناخت هر چه بیشتر فضای فکری و فرهنگی غرب جهت انتقال آموزه های اسلام

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در نشست علمی «بررسی راهکارهای انتقال آموزه های اسلام به غرب» بیان داشت: نیاز سازمانها و مراکز فرهنگی و علمی که در مغرب زمین فعالیت می کنند به اندیشه و افکار و مدرسه فکری متفکرین مسلمان به ویژه منظومه فکری حضرت آیت الله العظمی...

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: نشست علمی «بررسی راهکارهای انتقال آموزه های اسلام به غرب» با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضوی راد رئیس انستیتو علوم انسانی و اسلامی هامبورگ و جمعی از پژوهشگران پژوهشگاه علوم وحیانی معارج در سالن کنفرانس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد.

در ابتدای این نشست علمی حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در سخنانی با تبریک ایام پربرکت دهه کرامت، به لزوم شناخت هر چه بیشتر فضای فکری و فرهنگی غرب جهت انتقال آموزه های اسلام به مغرب زمین و برقراری گفتمان دینی با متفکرین غربی اشاره کرد.

دکتر مرتضی جوادی آملی بیان داشت: نیاز سازمانها و مراکز فرهنگی و علمی که در مغرب زمین فعالیت می کنند به اندیشه و افکار و مدرسه فکری متفکرین مسلمان به ویژه منظومه فکری حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی و منابع و آثار غنی شیعی، بسیار جدی است.

وی افزود: بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و پژوهشگاه علوم وحیانی معارج می توانند به عنوان یک منبع و مصدر برای فعالیت های علمی و فرهنگی این گونه از مجموعه ها در غرب حضور فعال و موثر داشته باشند.

ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در بخش دیگری از سخنان خود، برگزاری چنین جلساتی را جهت برقراری مناسبات عینی تر، علمی تر و دقیق تر با مراکز فرهنگی غرب برای محققین و فعالان فضای پژوهش و علم، بسیار مفید و کارساز دانست و باعث کارآمدی ارتباطات فرهنگی با غرب عنوان کرد.


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات