14 02 2017 307237 شناسه:
image

محبوبترین مخلوقات الهی چه کسانی هستند؟

پایگاه اطلاع رسانی اسراء- سرویس دین و اندیشه: از امام صادق(عليه السلام) نقل شده است كه خداوند به حضرت موسي(عليه السلام) وحي كرد: اي موسي! مخلوقي محبوبتر از بندگان مؤمن خود نيافريده ام. او را گرفتار بلا و مصيبت مي سازم چون خير او در آن است و اگر عافيت به او مي دهم باز هم خير او در آن است .

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در بخشی از کتاب "حماسه و عرفان" خود به نقل از صادق آل محمد(علیهم السلام)، محبوبترین بندگان الهی را انسانهای مؤمن معرفی کرده و در رابطه با خصوصیات آنها مرقوم داشتند:

از امام صادق(عليه السلام) نقل شده است كه خداوند به حضرت موسي(عليه السلام) وحي كرد: اي موسي! مخلوقي محبوبتر از بندگان مؤمن خود نيافريده ام. او را گرفتار بلا و مصيبت مي سازم چون خير او در آن است و اگر عافيت به او مي دهم باز هم خير او در آن است و شرّ را از او بازمي دارم براي اين كه خير او در آن است و من مي دانم كه صلاح او در چيست.

معظم له ادامه دادند: پس مؤمن بايد بر بلاي من صبر كند و بر نعمتهاي من شاكر و به قضاي من راضي باشد. اگر به رضاي من عمل و امر مرا اطاعت كند، او را در زمرهٴ صديقين قرار مي دهم؛ «يا موسي بن عمران: ما خلقت خلقاً أحبّ إلىّ من عبدى المؤمن فإنّى إنّما أبتليه لما هو خير له واُعافيه لما هو خير له وأزوى عنه ما هو شرّ له لما هو خير له وأنا أعلم بما يصلح عليه عبدى، فليصبر علي بلائى وليشكر نعمائى وليرض بقضائى، أكتبه فى الصّديقين عندى إذا عمل برضائى وأطاع أمرى».

يكي درد و يكي درمان پسندد ٭٭٭٭ يكي وصل و يكي هجران پسندد                                    

من از درمان و درد و وصل و هجران ٭٭٭٭ پسندم آنچه را جانان پسندد

-----------------------------------------------------------------

برگرفته از کتاب حماسه و عرفان، اثرحضرت آیت الله العظمی جوادی آملی