31 12 2015 302152 شناسه:
image

مردان الهي، حيات ابدي دارند

حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي امروز در درس اخلاق هفتگي خود كه با حضور اقشارمختلف مردم در بنياد بين المللي وحياني اسراء برگزار شد، ابراز داشتند: مردان الهي كهنه نمي شوند، نمي ميرند، حيات آنها ابدي است، ملحق به اهل بيت(ع) اند، فوق زمان و مكانند چون متمکن نيستندچون با نور بودند و با نور زندگي...

به گزارش خبرنگار اسراء نيوز؛ حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي امروز در درس اخلاق هفتگي خود كه با حضور اقشارمختلف مردم در بنياد بين المللي وحياني اسراء برگزار شد با بيان قرآن كريم درباره پيامبر اكرم(ص) اشاره کردند و گفتند: قرآن به انسان فرموده« پيامبراسلام دو تا سخن دارد که يکي دعوت و ديگري ادعا» است.
اين مرجع تقليد ادامه دادند: دعوت ايشان به توحيد و معاد و ادعاي نبي مکرم(ص) به وحي الهي و نبوت است. اگر انسان دعوت پيامبر(ص) را به توحيد و نبوت، استجابت کند به کمال و سعادت و حيات اخروي مي رسد.
معظم بيان داشتند: همان طور که انسان حيات دارد مرگ هم دارد اما حيات و مرگ او با ساير موجودات فرق مي کند؛ در واقع يک حياتي دارد که ساير موجودات آن را ندارند.
حضرت آيت الله جوادي آملي ابراز داشتند: زماني که رسول خدا آمد مردم را به توحيد و يکتا پرستي دعوت کرد و براي سخن خود ادعاي نبوت را ذکر کرد، اگر انسان آن دعوت را لبيک گفت، و دعوت پيامبر را پذيرفت، درحقيقت اين پذيرش دين، آدمي را زنده مي کند و به حيات ابدي و اخروي مي رساند که در آن مرگي نيست.
اين مفسر بزرگ قرآن با تاکيد برا اينکه همه موجودات در مرگ اشتراک دارند اما نوع مرگ انسان با ساير موجودات فرق مي کند، افزودند: انسان پذيرنده حق و حقيقت و به کمال رسيده و بشر تسبيح گو وفات دارد نه فوت.
اين مفسر بزرگ قرآن اظهار داشتند: اما بعضي آدمها با اينکه در در دنيا زنده اما در حقيقت مرده متحرک اند چون سخنان نبي مکرم اسلام را و ائمه طاهرين(ع) را استجابت نکردند، گوش به فرمان نبودند، و تنها به خوردن و پوشيدن فکر کرده اند و به معرفتي هم دين و اسلام نرسيدند و اين ها فوت دارند نه وفات. چون وفات مربوط به استجابت کننده ها و مؤمنين است.
ايشان ابراز داشتند: مردان الهي کهنه نمي شوند، نمي ميرند، حيات آنها ابدي است، ملحق به اهل بيت(ع) اند، فوق زمان و مکانند چون متمکن يستندچون با نور بودند و با نور زندگي کردند و در خود تجلي داده اند.
اين مرجع تقليد گفتند: برکت نبوت اين است که انسان را به حيان ابدي مي رساند، و مرگ به معناي وفات دارند و اگر لياقت داشته باشند خدا مستوفي او خواهد بود همچنان که از اول روح را خود در درون انسان دميده است.
اين مفسر بزرگ قرآن ابراز داشتند: اگر انسان گياهي فکر نکرد، فرشته خوي فکر کرد، اخلاق و منش فرشته ها را پيدا مي کند و ما را تشويق مي کنند که خود را کم نبييند شما هم مي توانيد مانند فرشته ها شويد و خصوصيات آنها را پيدا کنيد و به مقامات بلند برسيد.
ايشان بيان داشتند: اگر انسان دعوت پيامبر را پذيرفت، و خلق و خوي فرشته را پيدا کرد بر روي بال فرشته قرار مي گيرد به پرواز در مي آيد و سير مي کند.
معظم افزودند: اگر انسان به اين مرحله رسيد از هر قشري مي خواهد باشد او از گناه بدش مي آيد به دنبال اختلاس و رشوه نمي رود چون گناه بوي بدي دارد و اگر هم به طرف گناه رفت لازم است با استغفار از اين بوي بد فاصله بگيرد.
حضرت آيت الله جوادي آملي با تاکيد بر اينکه در ميان اين همه همايش ها جاي همايش «تشخيص فضائل انسان و فرشته خالي است»، اظهارداشتند: مشترکات زيادي بين انسان و فرشته وجود دارد و بايد به اين مشترکات رسيد و حيف است که انسان در دنيا باشد از اين همه نعمت استفاده کند ولي خوي فرشته را پيدا نکند.
اين مفسر بزرگ بيان داشتند: اين بيان نوراني پيامبر خاتم به همه انسانها است که فرموده« دنيا دو روز است، رضاع و ختام. يک روز انسان به دنيا مي آيد نوزاد است و شير را تا دوسال مي مکد و لذت مي برد و بعد ها هم به مقام و پُستي مي رسد، و يک روز دنيا هم ختام است و اين مسؤليت ها را از انسان مي گيرند و او را عزل مي کنند، بنابر اين انسان مي تواند در هر دو حالت طوري زندگي کند که راحت باشد و به حيات ابدي برسد .