04 12 2019 285564 بطاقة تعريف:
image
همایش ملی «بررسی آراء و اندیشه های تفسیری آیت الله العظمی جوادی آملی»

مرگ، عصاره زندگی است/ در ارث معنوی تا وارث نمیرد چیزی به او نمی‌دهند

ایگاه اطلاع رسانی اسراء: همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام، اولین همایش ملی «بررسی آراء و اندیشه های تفسیری آیت الله العظمی جوادی آملی» امروز 14 آذر ماه در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) شهرستان رفسنجان با پخش پیام تصویری آیت الله العظمی جوادی آملی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام، اولین همایش ملی «بررسی آراء و اندیشه های تفسیری آیت الله العظمی جوادی آملی» به همت موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) رفسنجان و با همکاری بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، ویژه طلاب حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور، امروز 14 آذر ماه از ساعت 8 در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) شهرستان رفسنجان با پخش پیام تصویری آیت الله العظمی جوادی آملی آغاز به کار کرد.

 آیت الله العظمی جوادی آملی در پیام خود به این همایش بیان داشتند: معنای ارث در اسلام دو قسم است یک ارث مادی است یک ارث معنوی ارث مادی همان است که بازماندگان از آن تازه گذشته ارث می‌برند مال ارث می‌برند تا مورّث نمیرد چیزی به وارث نمی‌رسد این خاصیت ارث است؛ اما آن میراثی که بهره شما بزرگواران هست ارث معنوی است که «الْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ الْأَنْبِیاء» و آن ارث این است که تا وارث نمیرد چیزی به او نمی‌دهند.

ایشان ادامه دادند: در ارث مادی اول مورّث باید بمیرد تا وارث از مال او طرفی ببندد در ارث معنوی که «الْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ الْأَنْبِیاء» تا وارث یعنی وارث تا وارث نمیرد چیزی به او نمی‌دهند گفتند: «مُوتُوا قَبْلَ‏ أَنْ تَمُوتُوا» و این فضیلت در فضای رفسنجان کاملاً محسوس است آنکه از هوس مُرد، از شهوت مُرد، از خیانت مُرد، از خلاف مُرد، مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی شد مثل شما برادران خواهران شد این زنده است.

معظم له در بخش دیگری از این پیام تصریح داشتند: درباره حضرت ولی عصر گفته شد: «مَنْ مَاتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة»  کسی بمیرد و امام زمانش را نشناسد مرگ او مرگ جاهلی است. اگر مرگ، مرگ جاهلی بود معلوم می‌شود حیات، حیات جاهلی است، چون مرگ عصاره زندگی است انسان محصول زندگی را یکجا می‌چشد بنام مرگ که ﴿كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ﴾  مرگ عصاره زندگی است اگر مرگ، مرگ جاهلی بود نشان می‌دهد که حیات، حیات جاهلی است. پس کسی بماند و امام زمانش را نشناسد مرگش مرگ جاهلی است یعنی حیاتش حیات جاهلی است. چون قرآن و عترت عِدل یکدیگرند پس «من مات و لم یعرف القرآن مات میتة جاهلیة» و این پرچم به دست شما برادران و خواهران رفسنجان در آن منطقه دارد افراشته می‌شود که جامعه را از جاهلیت نجات بدهید.

گفتنی است از مهمترین محورهای این همایش که مورد استقبال گسترده حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور قرار گرفته است، عبارتند از: نظام تفسیری، نظام معرفتی، نظام ایمانی، نظام اخلاقی، نظام تعلیم و تربیت، نظام سیاسی، نظام اقتصادی و نظام احکام دینی، همچنین محور ویژه این همایش زن و نظام خانواده می باشد.

اخبار مرتبط:

متن کامل پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به همایش ملی «بررسی آراء و اندیشه های تفسیری معظم له»

کلیپ تصویری؛ پیام به همایش ملی بررسی آراء و اندیشه‌ های تفسیری آیت‌ الله جوادی‌ آملی


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات