21 05 2016 304725 شناسه:
image

مزد رسالت پیامبر(ص) دوستي مستقرّ نسبت به اهل بیت(ع) است/دوستی مستقر اطاعت را به همراه دارد

پايگاه اطلاع رساني اسراء: به مناسبت ميلاد امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) مراسم عمامه‌گذاري جمعي از طلاب، به دست مبارک حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي در نمازخانه بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني اسراء: به مناسبت ميلاد امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) مراسم عمامه‌گذاري جمعي از طلاب، به دست مبارک حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي در نمازخانه بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء برگزار شد.

آيت الله العظمي جوادي آملي در اين مراسم با اشاره به آيه مودت در تبيين معناي دوستي اهل بيت علیهم السلام بيان داشتند:

در آيه كريمه مودت مُزد رسالت این نیامده كه شما اهل بيت را دوست داشته باشيد بلکه فرمود: «لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبي»؛ عبارت «فِي الْقُرْبي» در این آیه ضميرش مستقر است يعني «الاّ المودة المستقرّة الكائنة في اهل بيت»؛ در نتیجه مشخص می شود که دوستي اهل بيت، به تنهایی اجر رسالت نيست بلکه آن کسی که دوستيِ مستقر نسبت به اين خاندان داشته باشد مُزد پيغمبر را داده است لذا وظيفه ما تنها دوستي اهل بيت نيست، بلکه داشتن دوستی مستقر نسبت به اهل بیت علیهم السلام وظیفه ماست که اين دوستيِ مستقر، اطاعت را هم به همراه دارد.

معظم له با اشاره به فرازهایی از صلوات شعبانيه و وعده الهي در اجابت دعا، اذعان داشتند:

صلواتي كه در هنگام زوال روزهاي پربركت شعبان الرحمه خوانده مي‌شود به ما مي‌گويد ممكن نيست كه خداوند دستور دعا را به ما بدهد اما دعای ما را اجابت نکند؛ اینگونه نیست که خداوند كاري را وعده بدهد و عمل نكند، مانند این که به ما بگويد استغفار كنيد و ما استغفار كنيم ولي او نبخشد یا به ما بگويد دعا كنيد اما او دعای ما را اجابت نكند، اینگونه نيست! وعدهٴ ابتدايي خداوند تخلّف‌پذير نيست. در این صلوات هم فرمود اگر دعا كرديد بدانید یقینا من اجابت مي‌كنم.

ایشان ادامه دادند:

مهيع و مهيعه آن بيابان باز و وسيع را مي‌گويند كه چاه و گودالي ندارد، تپّه ماهور یا پَستي و بلندي ندارد، در اين دعا به ذات اقدس الهي عرض مي‌كنيم خدايا دین پيغمبر و راه اولاد پيغمبر را براي ما طريق مهيعه قرار بده تا هم بتوانيم این راه را برویم و هم بتوانیم به به آسانی برويم، لذا اين دعا يقيناً مستجاب است. اگر همه ما مخصوصاً اين عزيزان و بزرگواراني كه به كسوت شريف روحانيت نايل آمدند این دعا را بخوانند که «وَطَريقاً اِلَيْكَ مَهيَعاً» اين راه باز است، ديگر كسي نمي‌تواند بگويد من اگر بخواهم روحاني باشم، مبلّغ باشم، احكام دين را بگويم سخت است بلکه این راه باز است و هر جا بخواهد حرکت کند، می تواند و برای اینکه بتوانید این راه که راه پیغمبر و علی و اولاد علی علیهم السلام هست را بروید، تنها فقط خواستن لازم است.