23 12 2019 586478 بطاقة تعريف:
image
با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی:

نشست علمی «فلسفه و زندگی» در دانشگاه قم برگزار شد

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به همت انجمن علمی فلسفه دانشگاه قم، دوشنبه 2 دی ماه، نشست علمی با موضوع «فلسفه و زندگی» در سالن آمفی تئاتر شهید بهشتی دانشگاه قم با حضور صاحبنظران و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به همت انجمن علمی فلسفه دانشگاه قم، دوشنبه 2 دی ماه، نشست علمی با موضوع «فلسفه و زندگی» در سالن آمفی تئاتر شهید بهشتی دانشگاه قم با حضور صاحبنظران و دانشجویان برگزار شد.

در این نشست علمی که اساتید دانشگاه، اعضای هیأت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی و دانشجویان رشته فلسفه حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، به ایراد سخنرانی پرداخته و در پایان جلسه نیز به پرسش های دانشجویان پاسخ گفت. 

وی به تشریح اسفار اربعه پرداخت و بیان داشت: سفرهای وجودی، وسیعتر و بالاتر و بیرون از اسفار اربعه (من الخلق الی الحق، بالحق فی الحق، من الحق الی الخلق، فی الخلق بالحق) امکان ندارد، تمامی سفرهای علمی و سفرهای عقلی در حوزه وجود شناسی در این اسفار اربعه تبیین می شود.و لذا ما در پاسخ به این سوال که آیا فلسفه راه برون رفت از مشکلات را هم به ما می دهد؟ جواب می دهیم بله، فلسفه راهگشاست ولی باید سفر چهارم که از سفر سوم و دوم و اول برگرفته شده است، در چرخه و مدار معرفتی ما قرار بگیرد؛ و الان این گونه نیست و لذا مسیر معرفتی ما بسته است!
وی ادامه داد: حکمت خصوصا حکمت صدرایی در مقام حل مشکلات جامعه در فضای اقتصاد، سیاست، مسائل فرهنگی و مسائل اجتماعی به شدت کارآمد است اما به شرطی که سفر سوم و چهارم بر مبنای سفر اول و دوم دیده شود. مشکلات ما از زمین قابل حل نیست، بلکه نگاه حقانی به ما راه برون رفت از مسائل را می دهد.

در پایان این نشست از طرف انجمن علمی فلسفه دانشگاه قم،  لوح یادبودی به حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی تقدیم شد.

گزارش تصویری:


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات