13 11 2017 271218 بطاقة تعريف:
image
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی:

نهضت ابی عبدالله(ع)، نجات بخش همه بشریت است

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در مراسم عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، ویژه دهه آخر ماه صفر، اظهار داشت: نهضت ابی عبدالله(ع) رسالتش آزادسازی همه انسان‌ها و نجات بندگان خداست. آنچه به عنوان هدف این نهضت به شمار می‌آید تنها این نیست كه یك مكتب را...

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: مراسم عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، ویژه دهه آخر ماه صفر، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در حسینیه هدایت(تکیه آملی) شهرستان آمل برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در سخنان خود با موضوع «نجات انسانی در نهضت حسینی» اظهار داشت: نهضت ابی عبدالله(ع) رسالتش آزادسازی همه انسان‌ها و نجات بندگان خداست. آنچه به عنوان هدف این نهضت به شمار می‌آید تنها این نیست كه یك مكتب را به نام مكتب تشیع و پیروان اهل بیت(ع) بخواهد نجات بدهد و از فلاكت و نگون‌بختی آزاد سازد؛ بلكه فلسفه این نهضت، نجات همه انسان‌ها و بندگان پروردگار عالم است، بنابراین این نهضت، این مكتب و مرامی كه سالار شهیدان حسین‌بن‌علی(ع) پایه ریزی کردند متعلّق است به جهان بشریت و نجات بخش همه بندگان خدا در هر مقطعی از مقاطع زمانی و مكانی است.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء تصریح داشت: ما باید طوری با نهضت ابی عبدالله(ع) برخورد كنیم ورفتار و كردارمان به گونه ‌ای باشد كه همه احساس كنند این نهضت برای آنها هم هست، نباید با رفتارمان در این جریان عظیم زیارت اربعین به گونه‌ای عمل كنیم كه عده‌ای فكر كنند این جریان برای یك گروه خاصی است كه پیروان اهل بیت(ع) هستند، لذا این یكی از مهم‌ترین جهاتی است كه باید در نهضت ابی‌عبدالله(ع) دیده شود. همه انسان‌ها باید احساس كنند كه این نهضت برای آنهاست حتی مشركین و كفار باید بدانند بالأخره راه نجات چیست! راه حریت از انحراف‌ها كدام است!

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود به فرا زمانی و فرامکانی بودن پیام نهضت ابی عبدالله(ع) اشاره کرد و بیان داشت: انقلاب‌ها و نهضت‌هایی كه در دنیا اتفاق افتاده است مانند انقلاب های صنفی، حد و حدودی دارد، همه آنها در طول تاریخ محدود به یك تفكّر بسته و دنیانگرانه هستند، گرچه قیام آنها هم معنادار بود و برای آزادی و عدالت قیام و نهضت داشتند اما قیام و نهضت اباعبدالله(ع) به وسعت همه هستی، روح و معنا دارد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی خاطرنشان کرد: نهضت ابی عبدالله(ع) یك نهضت زمینی نیست بلکه برای آزادی انسان‌هاست، برای مبارزه با ظلم و ستم است، برای احقاق حق و احیای سنّت‌های الهی است، برای اماته سنّت‌های باطل است، همه اینها هست اما آ‌نچه به عنوان هدف نهایی دیده شده است خدا و رضایت الهی است! چون اراده خدا، مشیئت پروردگار و خواست خدا در این دین نهفته شده است؛ «و بذل مهجته فیك».

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به کارکردهای نهضت ابی عبدالله(ع) اذعان داشت: نجات یافتن از كج‌روي‌ها، بطلان و مفاسد اخلاقي، اجتماعي، سياسي و بسياري از رذايل ديگر به وسيله سالار شهيدان و نهضت ایشان ممكن است؛ چرا که اين نهضت، نجات‌بخش همه بشریت است، اين نهضت، انسان‌ها را از باطل‌ها دور مي‌كند و نجات مي‌دهد.

وی تاکید داشت: ما براي رسيدن به سعادت بايد دو كار كنيم: اول نجات از انحراف‌ها، دوم؛ تلاش و كوشش براي رسيدن به سعادت، تا اين انحرافات و كج‌روي‌ها وجود دارد انسان نمي‌تواند به سعادت برسد، سالار شهيدان با اين نهضت اين كار را كرد و دست انسان‌ها را گرفت و از جريان ننگين اموي نجات داد. امروز اگر كسي به اين مكتب بيانديشد مي‌بيند حيثيت نجات‌بخشي و آزادسازي از انحرافات در آن به وضوح و روشنی وجود دارد.

 


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات