30 08 2023 1829149 بطاقة تعريف:
image
حجت الاسلام و المسلمین عمادی:

مطالعه‌ی مقایسه‌ای و بررسی و نقد عالمانه و مبتكرانه از اهداف دوره جدید پژوهشی بنیاد اسراء

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیین تکریم و معارفه معاون پژوهشی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء صبح روز چهارشنبه (8 شهریور 1402 )با حضور ریاست محترم بنیاد و معاونین و همکاران این بنیاد در محل سالن کنفرانس برگزار گردید.

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیین تکریم و معارفه معاون پژوهشی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء صبح روز چهارشنبه (8 شهریور 1402 )با حضور ریاست محترم بنیاد و معاونین و همکاران این بنیاد در محل سالن کنفرانس برگزار گردید.

 

​​​​​​​حجت الاسلام والمسلمین عمادی معاون پژوهشی بنیاد اسراء بیان داشت: فاز اول اهداف پژوهشی بنیاد اسراء  که تنظیم اثار ارزشمند حضرت علامه جوادی آملی بود، پشت سر گذاشته شده و الان رسالت پژوهی بنیاد و پژوهشگاه تولید کتاب و مجله و مقالات متناسب با نیاز زمان حال و آینده می باشد و لذا در این راستا اهدافی که مد نظر قرار گرفته شده تبیین، گسترش و تعمیق پژوهش به عرصه‌های نوین در زمینه دیدگاه‌های اسلامی و دفاع عقلانی از مفاهیم و آموزه‌های دینی متناسب با سطوح و نیازهای متنوع مخاطبان می باشد.

ایشان اظهار داشت: از دیگر اهداف ما در دوره جدید، اثبات كارآمدی دین در پاسخگویی به نیازهای عصری و نسل، زمینه‌سازی علمی برای تمدن نوین و برتر اسلامی، تلاش برای اسلامی سازی علوم انسانی و کاربردی سازی معارف اسلامی ​​​​​​​می باشد.

حجت الاسلام عمادی یکی دیگر از اهداف پیش روی خود در دوره جدید پژوهشی بنیاد را مطالعه تطبیقی نظریات حضرت استاد با دیگر اندیشمندان و فرهیختگان دانست و بیان داشت: مطالعه‌ی مقایسه‌ای (تطبیقی) و بررسی و نقد عالمانه، مبتكرانه و روشمند مكاتب و دیدگاه‌های دیگر در قلمرو حکمت و انديشه‌ی دينی، فرهنگ و علوم انسانی اسلامی از دیگر اهداف پژوهشی این معاونت می باشد.

وی شیوه اجرایی و مدیریت این پژوهشگاه را توسعه همراه با چابکسازی پژوهشگاه و سیاست استفاده از خرد جمعی ذکر کرد .

​​​​​​​

لازم به ذکر است در پایان این نشست، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، با اهدای لوح سپاس از زحمات حجت الاسلام والمسلمین روح الهی معاون سابق پژوهشی تقدیر و برای ایشان در معاونت آموزش آرزوی توفیق نمود. 

همچنین استاد مرتضی جوادی آملی در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین عمادی را به عنوان معاون پژوهشی بنیاد اسراء معرفی و برای ایشان آرزوی توفیق نمود. 


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات