14 12 2022 858999 بطاقة تعريف:
image
در نشست خبری و توسط حجت الاسلام روح الهی تشریح شد؛

معرفی دستاوردهای پژوهشی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء

حجت الاسلام والمسلمین علی روح الهی معاون پژوهش و آموزش بنیاد اسراء در این نشست به معرفی دستاوردهای پژوهشی بنیاد و همچنین برنامه های آتی پژوهش پرداخت.

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به مناسبت هفته پژوهش روز چهارشنبه 23 آذر ماه، نشست خبری با معرفی دستاوردها و برنامه های آتی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضور ریاست محترم بنیاد برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین علی روح الهی معاون پژوهش و آموزش بنیاد اسراء در این نشست به معرفی دستاوردهای پژوهشی بنیاد و همچنین برنامه های آتی پژوهش پرداخت.

وی در این نشست در شرح فعالیت های پژوهشی بنیاد اسراء گفت: در سال پژوهشی گذشته یعنی از 25 آذر 1400 تا 25آذر ماه 1401 20 جلد اثر ارزشمند جدید از حکیم متأله آیت الله العظمی جوادی آملی منتشر و در اختیار جامعه علمی قرار گرفته که عمده این آثار در حوزه تفسیر قرآن (تفسیر تسنیم)، فلسفه (رحیق مختوم و عقلانیت شهود ( شرح فصوص)، کتب فقهی و رجال تفسیری بوده است.

حجت الاسلام روح الهی گفت: همانطور که سال قبل وعده داده بودیم که در بخش فقه جهشی در نشر آثار فقهی خواهیم داشت، الحمد الله این وعده محقق گردید و روز شنبه همین هفته 26 آذر ماه، رونمایی از 10 اثر فقهی حضرت استاد ایت الله جوادی آملی را در محل بنیاد برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه برنامه های آینده پژوهشی بنیاد اسراء را تشریح کرد و بیان داشت: در سال پژوهشی پیش رو نیز (یعنی تا آذر ماه 1402) فعالیت های پژوهشی بسیار خوبی برنامه ریزی شده که تدوین و تحقیق  شرح الهیات شفای بو علی، رونمایی از دوره کامل کتاب شرح نهج البلاغه حضرت استاد با نام «سلونی قبل ان تفقدونی» در سال آینده و تدوین فرهنگ اصطلاحات تفسیر تسنیم می باشد.

وی همچنین از ترجمه قرآن کریم بر اساس تفسیر تسنیم خبر داد و بیان داشت: با عنایت به اتمام تفسیر شریف تسنیم، ترجمه قرآن کریم بر اساس تفسیر تسنیم نیز آغاز گردیده تا به جامعه تشنه معارف قرآنی عرضه گردد.

وی احیای نجوم اسلامی را از دیگر فعالیت های این بنیاد دانسته و گفت: یکی از فعالیت های بسیار ارزشمند «احیاء نجوم اسلامی» است که حسب الامر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی آغاز شد و دوره اول آن با تدریس کتاب «تحریر اقلیدوس» توسط استاد زمانی قمشه ای و با مشارکت 570  دانشپژوه به صورت حضوری و مجازی برگزار شد و امیدواریم بتوانیم در سال جدید نور گیری رصد خانه اسرا را نیز آغاز کنیم.

 

گزارش تصویری این نشست را از اینجا می توانید مشاهده نمایید.


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات